رینگ یکی از قطعات مهمی است که در ساختار اصلی چرخ خودرو قرار دارد که به وسیله حداکثر 8 عدد مهره به کاسه چرخ متصل می‌شود. جنس آن از فولاد یا آلومینیوم می‌باشد. و برای انواع لاستیک سواری، SUV، لاستیک اتوبوسی و غیره استفاده می‌شود. رینگ در کنار زیبایی قابل توجهی که به خودرو می‌بخشد در عملکرد چرخ‌ها، کنترل و فرمان‌پذیری موثر است. با انتخاب درست و اصولی رینگ اسپرت فرمان‌پذیری خودرو تا حد زیادی افزایش می‌یابد. از دیگر مزایا استفاده از رینگ مناسب، کاهش خط ترمز است. در صورتی که رینگ خریداری شده با سایز تایر همخوانی داشته باشد و همچنین مطابق استانداردهای خودرو باشد، سرعت توقف شما در ترمزهای شدید کاهش می‌یابد. به طورکلی انتخاب رینگ اسپرت علاوه بر زیبایی بر میزان کیفیت عملکرد خودرو نیز تاثیرگذار است.

 

انتخاب رینگ اسپرت مناسب

 

نکات لازم جهت انتخاب رینگ مناسب خودرو

رینگ‌ها در چند گروه مختلف مانند رینگ اسپرت، رینگ کلاسیک، رینگ معمولی و غیره وجود دارند که نیاز مصرف‌کننده را در سبک‌های متفاوت برطرف می‌کنند. به علاوه رینگ خودرو و تایر از لحاظ سایز، قطر و طرح در انواع مختلفی وجود دارد. نکته حائز اهمیت هنگام خرید رینگ اسپرت توجه به تناسب میان ابعاد رینگ خودرو و ابعاد لاستیک خودرو می‌باشد. برای خرید رینگ مناسب بهتر است با برندهای مشهور تولید کننده آشنایی داشته باشید. گاها در هنگام خرید رینگ اسپرت با قیمت‌های بالا مواجه می‌شوید که به دلیل استفاده از مواد مرغوب و طرح و رنگ متفاوت است.

 

تفاوت رینگ اسپرت و قالپاق

قالپاق برای حفاظت و پوشاندن توپی بست‌های چرخ مورد استفاده قرار میگیرد و قسمت میانی آن را می‌پوشاند اما به طور کلی جنبه تزئینی دارد. در صورتی که رینگ نقش مهم‌تری دارد و بر عملکرد خودرو تاثیرگذار است.

 

 

مزایا و معایب تعویض رینگ خودرو

مهم‌ترین دلیلی که افراد به تعویض رینگ روی می‌آورند، ایجاد ظاهری زیبا، اسپرت و چشم نواز است. همچنین هنگامی که سایز لاستیک با رینگ، تناسب داشته باشد فرمان‌پذیری خودرو بهبود می‌یابد. اغلب در مسابقات اتومبیلرانی و در بین جوانان این اتفاق روی می‌دهد. تعویض رینگ خودرو در کنار مزایا معایبی همچون افزایش مصرف سوخت و کاهش عملکرد در رانندگی روزمره نیز به همراه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *