اولین گزینه برای تجربه یک رانندگی ایمن، داشتن لاستیک سالم و باکیفیت است. اما گاهی لاستیک‌ها قبل از استفاده دچار مشکلاتی می‌شوند که شاید به آسانی دیده نشود. در این صورت ضمانتنامه لاستیک به شما کمک می‌کند این مشکل را برطرف کنید به همین علت دریافت ضمانتنامه هنگام خرید لاستیک از اهمیت‌ ویژه‌ای برخوردار است. اما آیا گارانتی لاستیک شامل همه‌ی آسیب‌های احتمالی که برای تایر پیش‌آید، می‌شود؟ آیا از شرایط گارانتی لاستیک‌های ایرانی و غیر ایرانی مطلع هستید؟ در ادامه به بررسی شرایط گارانتی لاستیک خودرو می‌پردازیم.

گارانتی لاستیک خودرو شامل چه مواردی می‌باشد؟

طبق قوانین ارائه گارانتی، در صورتی که لاستیک تولیدشده طی فرایند پخت، ساخت و تولید آسیب دیده و دچار مشکل شود، شامل گارانتی می‌شود و بعد از بررسی متخصصین تولیدکننده لاستیک موظف است لاستیک را مرجوع کند و در ازای آن یک لاستیک نو به مصرف‌کننده تحویل دهد. گاها ممکن است مبلغ تایر به خریدار عودت داده شود. تمامی تولیدکنندگان از این قانون پیروی می‌کنند. تنها تفاوت آن‌ها در مدت زمان ارائه این خدمات است.

شرایط گارانتی لاستیک خودرو

گارانتی لاستیک خودرو شامل چه مواردی نمی‌باشد؟

  • لاستیکی که پنچر شده و پنچری آن گرفته شده است.
  • خرابی تایر بر اثر برخورد با جسم‌هایی همچون شیشه، میخ، سنگ و غیره.
  • نصب غیراصولی تایر که در نهایت باعث پارگی یا آسیب تایر شود.
  • استفاده از تایر زمانی که باد آن‌ها به درستی تنظیم نشده است و در شرایط کم‌باد، پرباد یا پنچری قرار دارد.
  • برخورد با مواد شیمیایی همچون بنزین، نفت، گازوئیل، قیر، رنگ و غیره.
  • وجود مشکلات در جلوبندی خودرو که موجب ساییدگی تایر می‌شود.
  • عدم توجه به مشخصات فنی همچون سایز تایر، شاخص تحمل بار، کاربری نامناسب و غیره که نتیجتا باعث انتخاب نادرست می‌شود.
  • استفاده در شرایط نامناسب از لاستیک.

شرایط گارانتی لاستیک خودرو

شرایط گارانتی لاستیک ایرانی و خارجی

تمامی تایرهای تولید داخل و همچنین لاستیک‌های وارداتی دارای تاریخ مشخصی برای ارائه گارانتی هستند و شرایط و ضوابط مشخصی در این زمینه دارند. همانطور که در مقاله ” علامت‌های روی لاستیک به چه معناست ” خواندیم، تاریخ تولید تایر به صورت یک عدد چهار رقمی بر روی جداره آن هک شده است. این اعداد نشان دهنده سال و هفته تولید تایر می‌باشد. گارانتی تایر از تاریخ تولید به مدتی که شرکت تولیدکننده مشخص می‌کند اعتبار دارد. در ادامه به بررسی مدت زمان گارانتی چند شرکت مطرح می‌پردازیم.

  • گارانتی لاستیک ایران تایر

این شرکت، تولیدکننده لاستیک سواری و suv است که علاوه بر تولید لاستیک‌های باکیفیت، گارانتی تایر نیز به شما ارائه می‌دهد. در صورت وجود هر مشکلی که ناشی از فرایند تولید تایر باشد می‌توانید به مدت 4 سال از ضمانت‌نامه آن استفاده کنید.

  • گارانتی لاستیک بارز

شرکت بارز با وجود بخش کنترل کیفی اکثر تایرهایی که به بازار ارائه می‌دهد کاملا سالم و بی عیب هستند. اما برای درصد خطای کمی که وجود دارد این شرکت ضمانتی 30 ماهه برای محصولات خود در نظر گرفته است تا خریدار بتواند در صورت وجود ایراد در بدنه لاستیک تایر خود را تعویض کند.

  • گارانتی لاستیک کویرتایر

شرکت کویرتایر نیز از برترین تولیدکنندگان لاستیک در ایران است و شرایط تقریبا مشابهی با شرکت ‌های بارز و ایران تایر دارد با این تفاوت که این شرکت تایرهای تولیدی خود را به مدت 48 ماه گارانتی می‌کند تا در صورتی که در فرایند تولید لاستیک ایرادی به وجود آمده که از چشم بخش کنترل کیفی مخفی مانده باعث متضرر شدن خریدار نشود.

 

  • گارانتی لاستیک خارجی

در سال‌های اخیر به علت ایجاد محدودیت‌هایی در واردات لاستیک که در راستای حمایت از تولید ملی گذاشته شد. تعداد زیادی از لاستیک‌های خارجی موجود در بازار به صورت غیرقانونی وارد شده‌اند. که بدیهی است این تایرها دارای گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر نمی‌باشند.

تایرهای خارجی را تنها باید از فروشگاه‌های معتبر که کالای خود را از واردکننده رسمی برند خارجی تهیه می‌کنند، خریداری کرد. در این صورت می‌توان از گارانتی محصول اطمینان داشت و در صورت وجود عیوب ظاهری در تایر خریدار متضرر نشود و به راحتی بتوتند از گارانتی آن استفاده کند.

چگونگی استفاده از گارانتی لاستیک

در صورت مشاهده هرگونه آسیب بر روی تایر که شامل گارانتی می‌شود، می‌توانید با فروشگاهی که تایر را از آن خریداری کرده‌اید تماس بگیرید. کارشناسان تایر را مورد بررسی قرار می‌دهند و در صورتی که مشکل از سمت کارخانه باشد وجه تایر به شما عودت و یا تایر شما را تعویض می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *