اتحادیه اروپا در تاریخ 1 می 2021 قانونی وضع کرده است در خصوص برچسب انرژی تایرها که میزان مصرف سوخت ، صدا و ایمنی تایر را مشخص می کند. این قانون از 1 می ماه 2021 اعمال گردیده است.

این پرچسب گذاری برای انواع تایرهای سواری ، اتوبوسی و کامیونی است که همانند برچسب گذاری انرژی لوازم برقی خانگی طبقه بندی و رنگ آمیزی شده است. برچسب انرژی جدید دارای 5 درجه بندی است که میزان مقاومت غلطشی تایر و همچنین میزان چنگ زنی در جاده های بارانی را نشان می دهد و همچنین گزینه ای که میزان صدای تایر را با دسی بل نشان می دهد.

در برچسب جدید دو نماد برای استفاده ی این تایر در جاده های برفی و یخ زده نیز اضافه شده است. این برچسب به منظور کمک به مصرف کنندگان بوده تا در هنگام خرید لاستیک جدید اطلاعات کافی و بهتری درباره عملکرد تایری که می خواهند خریداری کنند ، داشته باشند. نشان دادن مقاومت غلتشی پایین در برچسب انرژی ، بهره وری انرژی پایین تایر را به نمایش می گذارد. در نتیجه مزایای بالقوه ای را از نظر مصرف کمتر سوخت و افزایش مسافتی که وسایل نقلیه برقی بین نقاط شارژ می توانند طی کنند ، ارائه می دهد.

چسبندگی و چنگ زنی در جاده های خیس و بارانی یک اندازه گیری ایمنی است ، اما عنصری است که به راحتی با مقاومت غلتشی همراه نمی شود. لاستیک های تولید شده قبل از 1 می 2021 با برچسب انرژی قبلی به فروش می رسند و از این تاریخ اعلام شده لاستیک های جدید با برچسب انرژی جدید وارد بازار تایر می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *