وظیفه لاستیک در دستگاه‌های لیفتراک هدایت، حمل و استقامت می‌باشد. لیفتراک‌ انواع مختلفی دارد که برای استفاده در مکان‌های متفاوت طراحی شده است. همچنین لاستیک‌های مختلفی نیز برای این دستگاه در بازار موجود است زیرا تایر مصرفی در داخل انبار با لاستیکی که در مسیرهای ناهموار استفاده می‌شود متفاوت است. در این مقاله  لاستیک لیفتراک ایرانی و کره‌ای را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

 

انواع لاستیک لیفتراک کره‌ای و ایرانی

کشورهای زیادی مشغول تولید لاستیک لیفتراک هستند و از تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌کنند. کشور ایران نیز از این دسته خارج نیست و قادر به تولید برخی از سایزهای لیفتراک می‌باشد که لاستیک لیفتراک البرز یکی از محبوب‌ترین لاستیک‌های لیفتراک ایرانی است. با این حال ایران برای تامین نیاز خود، تکمیل محصولات و افزایش کیفیت، واردات محصول از شرکت‌های معتبر جهانی را انتخاب کرده است. یکی از این کشورهای معروف کره جنوبی است که تایر آن از کیفیت بالایی برخوردار است به همین علت شهرت جهانی دارد. لاستیک لیفتراک کره‌ای در برندهای مختلفی مانند هانگا، تینگا، تیرون، نکسن، کومهو و غیره در بازار موجود است. ساختار لاستیک‌های لیفتراک متفاوت است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

لاستیک لیفتراک بادی

لاستیک لیفتراک بادی با استفاده از فشار باد می‌شوند و فرقی با لاستیک کامیون و تریلی و غیره ندارد. این نوع تایر توانایی خوبی در جذب تکان‌های شدید دارد به همین علت مناسب فضای باز هستند. لیفتراک سیستم تعلیق ندارد و استفاده از تایر بادی باعث کاهش لرزش دستگاه می‌شود. لاستیک‌های تولید شده توسط شرکت‌های کره‌ای و همچنین ایرانی، شامل این نوع لاستیک لیفتراک نیز می‌شوند.

 

لاستیک لیفتراک توپر

لاستیک لیفتراک توپر مملو از مواد شیمیایی می‌باشد و به عبارت دیگر داخل این نوع تایر عاری از هوا است. این لاستیک‌ها سوراخ نمی‌شوند و مناسب سطوح صاف مانند انبارها هستند. همچنین به علت توپر بودن، این نوع از تایر دارای وزن بیشتری نسبت به تایر بادی میباشد و نتیجتا عمر بیشتری هم دارند. این نوع تایر با همین ساختار اما با کیفیت‌های متفاوت در برندهای ایرانی و غیر ایرانی موجود است.

 

لاستیک لیفتراک

لاستیک لیفتراک پلی‌اورتان

در لاستیک‌های پلی اورتان همانند لاستیک‌های دیگر لایه، طوقه و الیاف وجود دارد. این نوع لاستیک‌ها به دلیل ضخامت کمی که دارند از مقاومت کمتری نسبت به تایرهای توپر برخوردار هستند و برای استفاده در سطوح ناهموار مناسب نیستند و اکثرا در مصارفی مانند ریچتراک، استاکرها، پالت تراک‌های برقی و غیره به کار می‌روند. از ویژگی‌های مثبت این تایر می‌توان به مواردی همچون جذب ضربه بیشتر، وزن سبک‌تر، مقاومت غلطشی کمتر و تحمل بار بیشتر اشاره کرد. این نوع تایر در برندهای کره‌ای موجود است و لاستیک لیفتراک ایرانی فقط در دو نوع بادی و توپر طراحی می‌شود.

 

لاستیک-لیفتراک-کره-ای-و-ایرانی.

 

چه زمانی بهتر است لاستیک لیفتراک را تعویض کنیم؟

خیلی مهم است که لاستیک لیفتراک را به موقع تعویض کنید زیرا در غیر این صورت راننده و همچنین دستگاه لیفتراک لرزش‌های به وجود آمده را به وضوح حس می‌کنند. بهتر است زمانی که یک اینچ از آج تایر وجود دارد لاستیک لیفتراک را تعویض کنید. همچنین در صورت مشاهده شکستگی، پارگی، ترک خوردگی، ساییدگی ناهماهنگ در قسمت آج لاستیک و رسیدن لاستیک به خط ایمنی، تایر خودرو باید خیلی سریع تعویض شود. در صورت گذشتن تاریخ انقضاء لاستیک نیز سریعا برای تعویض آن اقدام کنید.

 

تاریخ تولید لاستیک لیفتراک

لاستیک‌ لیفتراک ایرانی چون در همین مرز و بوم تولید می‌شود خیلی سریع به دست مصرف کننده می‌رسد و به همین علت تاریخ آن‌ به روزتر است. لاستیک لیفتراک ایرانی نسبت به لاستیک‌های کره‌ای قیمت مناسب‌تری دارند و طبیعتا مصرف‌کننده بیشتری نیز دارند. همچنین خیلی سریع به فروش می‌رسد در نتیجه تایر قدیمی، تاریخ انقضاء گذشته و انبار شده در بازار پیدا نمی‌شود.

 

گارانتی معتبر تایر ایرانی

همه‌ی تایرهای ایرانی دارای ضمانتنامه معتبر هستند در صورتی که تایرهای کره‌ای با توجه به قاچاق یا وارداتی بودن ممکن است گارنتی معتبر نداشته باشد. همچنین شرایط گارانتی لاستیک لیفتراک ایرانی چون توسط خود تولیدکننده صورت گرفته است بهتر می‌باشد. برای مثال شرکت البرز لاستیک‌هایش را تا 36 ماه گارانتی می‌کند تا در صورت بروز مشکل امکان تعویض داشته باشند.

 

قیمت لاستیک لیفتراک

لاستیک لیفتراک با وجود سایز کوچکش، توانایی حمل بالایی دارد زیرا در ساختار لاستیک لیفتراک از تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌شود. به همین علت قیمت آن نیز نسب به تایرهای دیگر بالاتر است. لاستیک پلی اورتان و لاستیک سفید گران‌ترین لاستیک‌های لیفتراک هستند و پس از آن لاستیک لیفتراک توپر و لاستیک بادی لیفتراک قرار دارد. لاستیک لیفتراک کره‌ای از کیفیت بالاتری برخوردار است و مواد اولیه بهتری در ساختار آن استفاده شده است به همین دلیل قیمت تمام شده بالاتری نسبت به تایر لیفتراک ایرانی دارد. همچنین به دلیل اینکه لاستیک‌های کره‌ای باید طی فرایندی از کشور کره وارد ایران شوند، هزینه باربری و واردات و همچنین نوسانات قیمت ارز بر روی قیمت آن تاثیرگذار است. برای اطلاع از قیمت دقیق و به روز لاستیک لیفتراک می‌توانید به سایت تایر پارس مراجعه نمایید.

نتیجه‌گیری

با توجه به کاربرد وسیع لیفتراک، لاستیک‌های متفاوتی نیز برای آن طراحی شده است. برای بهبود ایمنی و افزایش بازده لیفتراک، انتخاب لاستیک مناسب بسیار حائز اهمیت است. به طور خلاصه لاستیک توپر برای استفاده در فضای داخل انبار و سطوح صاف طراحی شده است در صورتی که لاستیک پنوماتیک برای استفاده در فضای باز و سطوح ناهموار مناسب‌تر است. شما می‌توانید برای خریدی مطمئن و همچنین اطلاع از به روزترین قیمت‌های لاستیک به سایت ما مراجعه نمایید.

برتری تایر کره‌ای نسبت به ایرانی برتری تایر ایرانی نسبت به کره‌ای
  • کیفیت بهتر نسبت به تایر ایرانی
  • قیمت مناسب‌تر نسبت به رقبا
  • طول عمر بیشتر
  • دارای گارانتی معتبر
  • تاریخ تولید به روز

2 دیدگاه در “مقایسه لاستیک لیفتراک ایرانی و کره ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *