خودرو سراتو در سال 2003 توسط شرکت کیا در کره جنوبی تولید شده است. این خودرو در چهار نسل متفاوت وجود دارد که سه نسل آن در ایران موجود است. همچنین بدنه این خودرو در انواع مختلف مانند هاچبک پنج‌در، سدان چهار در و کوپه دو در طراحی و تولید شده و در ایران مورد استقبال مصرف‌کنندگان زیادی قرار گرفته است. در ادامه به بررسی لاستیک مناسب کیا سراتو در تیپ‌های مختلف می‌پردازیم.

 

سایز لاستیک کیا سراتو

خرید لاستیک مناسب به بهبود عملکرد خودرو کمک می‌کند.. لاستیک سراتو در سایزهای مختلفی مانند 195/60R15 ، 205/55R16 ، 215/45R17 ، 205/55R18 ، 225/40R18 وجود دارد. اما سایز لاستیک فابریک این خودرو 215/45R17 می‌باشد. در هنگام خرید لاستیک سراتو به تیپ خودروی خود توجه کنید، زیرا این خودرو در تیپ‌ها مختلفی مانند ۱۶۰۰ مونتاژ ، ۱۸۰۰ ، ۲۰۰۰ مونتاژ ، ۱۶۰۰ ، ۲۰۰۰ ، کوپه ، فورته LX۵ ، فورته کوپه EX وجود دارد که بهتر است با توجه به تیپ خودروی خود بهترین لاستیک را برای آن انتخاب کنید.

راهنما-خرید-لاستیک-سراتو

استفاده از لاستیک پهن در چه آب و هوایی بلامانع است؟

در مناطق مرطوب بهتر است از لاستیک پهن استفاده نکنید زیرا در جاده‌های بارانی آب در میان آج نفوذ می‌کند و چسبندگی را کاهش می‌دهد و در نهایت احساس لغزش می‌کنید. اما در مناطق خشک دقیقا برعکس اتفاق می‌افتد زیرا پهنای تایر باعث چسبندگی بیشتر آن با سطح جاده می‌شود. فرمان پذیری خودرو نیز بهبود پیدا می‌کند.

 

قیمت لاستیک کیا سراتو

در فرایند قیمت‌گذاری لاستیک عوامل مختلفی همچون انتخاب سایز استاندارد یا پهن تایر، طرح گل تایر، ضمانتنامه، انتخاب برند ایرانی یا خارجی و عملکردهای تایر تاثیرگذار هستند. در حال حاضر لاستیک‌های با کیفیت با برندهای مختلفی در بازار موجود است که از عمر بالا، نرمی مناسب و چسبندگی خوبی برخوردار هستند.  ما بین برندهای ایرانی لاستیک بارز از کیفیت خوبی برخوردار است. اما در صورتی که قصد برند خارجی دارید میشلن، تراینگل، هانکوک، جی تی رادیال و … می‌توانند گزینه‌ی مناسبی باشند.

 

نتیجه‌گیری

مواردی همچون قیمت لاستیک، سایز آن، برند تولیدکننده لاستیک و همچنین عملکرد تایر هنگام رانندگی تعیین‌کننده‌ی کیفیت تایرهستند. برای خرید لاستیک مناسب کیا سراتو می‌توانید به سایت تایر پارس مراجعه نمایید و لاستیک خود را بدون اتلاف وقت و انرژی خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *