تایر یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو است که بخش عمده ایمنی سرنشینان به آن بستگی دارد. لاستیک تنها عضو خودرو است که با سطح زمین در تماس می‌باشد. ضعف تایر ممکن است باعث کاهش عملکرد خودرو شود به همین علت خرید لاستیک مناسب به سرنشینان ایمنی بهتر و عملکرد مفید می‌بخشد. برای خرید لاستیک مناسب باید در مورد برند لاستیک، سایز لاستیک و … اطلاعات کافی داشته باشیم. در ادامه با تایر پارس همراه باشید تا به راحتی بتوانید بهترین برند و سایز مناسب لاستیک را برای خودرو 207 خود خریداری کنید.

سایز لاستیک پژو 207

خودرو پژو 207 در دو مدل اتومات و دنده‌ای موجود است. این خودرو پس از تحریم ‌ها امکاناتی مانند کروز کنترل و رینگ آلومینیومی را حذف کرد اما دارای امکاناتی مانند محور محرک 4 دیفرانسیل، دنده اتومات، پیشرانه ۴ سیلندر TU۵، قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار، گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر، شتاب ۱۲.۶ ثانیه، سرعت ۱۹۰ کیلومتر برساعت و… است. همچنین برای عملکرد بهتر این خودرو استفاده از تایر مناسب بسیار تاثیرگذار است. سایز لاستیک هر خودرو با دیگری متفاوت است و بر اساس پهنای تایر، نسبت منظر و قطر رینگ محاسبه می‌شود. چنانچه سایز تایر با استانداردهای خودرو همخوانی نداشته باشد، عملکرد خودرو کاهش می‌یابد، مصرف سوخت افزایش پیدا می‌کند و ممکن است ایمنی خودرو دچار اختلال شود. سایز نامناسب لاستیک سرعت سایش آج تایر را نیز افزایش می‌دهد. سایز استاندارد لاستیک پژو 207 185/65R14 می‌باشد.  و همچنین سایز پهن لاستیک پژو 207 را اینگونه نمایش می دهند: 205/60R14. 

راهنمای خرید لاستیک پژو 207

لاستیک‌های پهن برای چه آب و هوایی مناسب هستند؟

در مناطق مرطوب با آب و هوای بارانی استفاده از لاستیک پهن توصیه نمی‌شود زیرا در جاده‌های بارانی هنگامی که پهنای لاستیک شما زیاد است، آب در میان آج نفوذ کرده و چسبندگی تایر را کاهش می‌دهد. در نتیجه هنگام رانندگی احساس لغزش خواهید کرد. اما در مناطق خشک تایر پهن باعث ایجاد چسبندگی بیشتر با سطح جاده می‌شود. اصطکاک لاستیک با سطح زمین افزایش پیدا می‌کند و همچنین فرمانپذیری خودرو بهبود می‌یابد.

 

مقاله راهنمای خرید لاستیک پژو 206  به شما در انتخاب لاستیک مناسب کمک می‌کند.

 

قیمت لاستیک ایرانی و خارجی برای پژو 207

عواملی همچون انتخاب سایز استاندارد یا پهن تایر، طرح گل تایر، انتخاب برند ایرانی یا خارجی و عملکردهای تایر بر روی قیمت آن تاثیرگذار هستند. کمپانی‌های زیادی در حال تولید لاستیک‌های با کیفیت هستند.یک لاستیک مناسب از عمر بالا، نرمی مناسب و چسبندگی خوبی برخوردار است. برندهای ایرانی همچون بارز، کویرتایر، گلدستون، یزدتایر و ایران‌تایر لاستیک را با قیمت دولتی و آزاد به بازار عرضه می‌کنند. بهترین برند ایرانی از لحاظ کارایی و کیفیت لاستیک بارز می‌باشد. اما اگر خواستار برندهای خارجی هستید میشلن، تراینگل، هانکوک، جی تی رادیال و … می‌توانند گزینه‌ی مناسبی باشند. برای خرید لاستیک با قیمت مناسب و مقرون به صرفه می‌توانید به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر نیز مراجعه نمایید.

راهنمای خرید لاستیک پژو 207

نتیجه‌گیری

فاکتورهایی مانند قیمت لاستیک، سایز آن، برند تولیدکننده لاستیک و همچنین عملکرد تایر هنگام رانندگی تعیین‌کننده‌ی کیفیت تایرهستند. برای خرید لاستیک مناسب برای پژو 207 می‌توانید به سایت تایر پارس مراجعه نمایید و لاستیک خود را بدون اتلاف وقت و انرژی خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *