خودرو پژو 2008 تولید شرکت خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه، در سال‌های اخیر وارد بازار خودرو ایران شده است. از مشخصات فنی آن می‌توان به محور محرک دیفرانسیل جلو، گیربکس 6 دنده اتومات، پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ EP6، قدرت 163 اسب‌بخار، گشتاور 240 نیوتن‌متر، شتاب 8.2 ثانیه و سرعت 217 کیلومتر برساعت اشاره کرد. همانطور که می‌دانید سایز مناسب تایر باعث می‌شود عملکرد خودرو بهبود یابد، مصرف سوخت کاهش و همچنین ایمنی خودرو افزایش پیدا کند. در ادامه به بررسی لاستیک برای پژو 2008 می‌پردازیم.

 

سایز لاستیک مناسب برای پژو 2008

برای راحتی و عملکرد بهتر خودرو، انتخاب لاستیک مناسب بسیار تاثیرگذار است. سایز لاستیک هر خودرو با دیگری متفاوت است و بر اساس پهنای تایر، نسبت منظر و قطر رینگ محاسبه می‌شود. چنانچه سایز تایر با استانداردهای خودرو همخوانی نداشته باشد، عملکرد خودرو کاهش می‌یابد، مصرف سوخت افزایش پیدا می‌کند و ممکن است ایمنی خودرو دچار اختلال شود. سایز نامناسب لاستیک سرعت سایش آج تایر را نیز افزایش می‌دهد. سایز استاندارد لاستیک پژو 2008، 195/60R16 می‌باشد. در صورت تمایل می‌توانید از سایز پهن آن یعنی 195/65R15 و 205/55R16 استفاده کنید.

 

راهنمای خرید لاستیک مناسب برای پژو 2008

 

 

قیمت لاستیک ایرانی و خارجی برای خودرو 2008

عواملی همچون انتخاب سایز استاندارد یا پهن تایر، طرح گل تایر، انتخاب برند ایرانی یا خارجی و عملکردهای تایر بر روی قیمت آن تاثیرگذار هستند. برندهای ایرانی همچون بارز، کویرتایر، گلدستون، یزدتایر و ایران‌تایر لاستیک را با قیمت دولتی و آزاد به بازار عرضه می‌کنند. اما اگر خواستار برندهای خارجی هستید میشلن، تراینگل، هانکوک، جی تی رادیال و … می‌توانند گزینه‌ی مناسبی باشند. برای خرید لاستیک با قیمت مناسب و مقرون به صرفه می‌توانید به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر مراجعه نمایید. همچنین با مراجعه و خرید از سایت تایر پارس از اتلاف وقت و انرژی خود جلوگیری کنید.

 

 


برای خرید لاستیک تراکتور می‌توانید به سایت تایر پارس مراجعه نمایید.


لاستیک‌های پهن برای چه آب و هوایی مناسب هستند؟

در مناطق مرطوب با آب و هوای بارانی استفاده از لاستیک پهن توصیه نمی‌شود زیرا در جاده‌های بارانی هنگامی که پهنای لاستیک شما زیاد است، آب در میان آج نفوذ کرده و چسبندگی تایر را کاهش می‌دهد. در نتیجه هنگام رانندگی احساس لغزش خواهید کرد. اما در مناطق خشک تایر پهن باعث ایجاد چسبندگی بیشتر با سطح جاده می‌شود. اصطکاک لاستیک با سطح زمین افزایش پیدا می‌کند و همچنین فرمانپذیری خودرو بهبود می‌یابد.

 

چه زمانی برای تعویض لاستیک پژو 2008 مناسب است؟

اولین و آسان‌ترین راه برای تشخیص زمان مناسب برای تعویض لاستیک، بررسی تایرها به صورت چشمی است. در صورتی که تورم یا تیکه تیکه شدن تایر را مشاهده کردید و با چشم قابل رویت بود باید سریعا لاستیک را تعویض کنید.

در صورتی که شرایط ظاهری تایر مساعد بود، 3 راه‌حل دیگر برای تشخیص عمر تایر وجود دارد. ابتدا آج تایر را بررسی کنید چنانچه آج تایر کمتر از 1/7 میلیمتر باشد زمان تعویض تایر فرا رسیده است. اگر ساییدگی آج تایر به حدی باشد که میزان ارتفاع آن به حد شاخص رسیده باشد باید آن را تعویض کنید. برای بررسی میزان آج می‌توانید از یک سکه استفاده کنید. نکته بعدی که حائز اهمیت است تاریخ ساخت تایر می‌باشد که بر روی لاستیک حک شده است. اغلب تاریخ مصرف‌ها بین 5 تا 7 سال است. مورد آخر میزان کارکرد خودرو است به طور میانگین بعد از 80/000 کیلومتر باید لاستیک را تعویض کنید.

 

 

راهنمای خرید لاستیک مناسب برای پژو 2008

نتیجه‌گیری

فاکتورهایی مانند قیمت لاستیک، سایز آن، برند تولیدکننده لاستیک و همچنین عملکرد تایر هنگام رانندگی تعیین‌کننده‌ی کیفیت تایرهستند. برای خرید لاستیک پژو 2008 می‌توانید به سایت تایر پارس مراجعه نمایید و لاستیک خود را بدون اتلاف وقت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *