یکی از اجزاء مهم خودرو که تاثیر به سزایی در ایجاد ایمنی و عملکرد مناسب دارد، لاستیک خودرو می‌باشد. برای انتخاب یک لاستیک مناسب نیاز به زمان کافی دارید تا از میان برندهای متفاوت بهترینشان را خریداری کنید. خرید لاستیک از میان هزاران برند موجود در دنیا کار پیچیده‌ای به نظر می‌رسد. در این مقاله تیم تایر پارس به معرفی دو برند برتر لاستیک در دنیا می‌پردازد.

 

معرفی لاستیک نکسن و هانکوک

  • نکسن

نکسن یکی از بهترین برندهای کره‌ای است که فعالیت خود را از سال 1942 میلادی آغاز کرده است. این برند از همان ابتدای فعالیت خود دارای کیفیت و عملکرد فوق ‌العاده‌ای بوده است که همین امر موجب پیشرفت روز‌افزون آن شد. وجود ضمانت‌نامه معتبر و خدمات پس از فروش باعث جذب اعتماد مصرف‌کنندگان آن شده است. امروزه نیز این برند یکی از معتبرترین و باکیفیت‌ترین تولیدکنندگان لاستیک در دنیا می‌باشد.

شرکت نکسن با تولید لاستیک‌های متنوع اعم از تایرهای تابستانی، تایرهای زمستانی و تایرهای چهارفصل جایگاه خود را در میان مردم مناطق مختلف با آب و هوای متفاوت پیدا کرده است. چسبندگی عالی، صرفه جویی در مصرف سوخت، مقاومت غلطشی کم و ظرفیت تحمل بار از مهم‌ترین ویژگی‌های این برند است. از دیگر مزایا تایرهای نکسن می‌توان به مقاومت بالای آن‌ها در برابر سایش، فرمان‌پذیری عالی، شتاب و ترمزگیری خوب آن‌ها در جاده اشاره کرد.

 

 

نقاط قوت و نقاط ضعف لاستیک نکسن

لاستیک نکسن از کیفیت بالایی برخوردار است اما لاستیک‌های تولید شده توسط این برند از نقاط ضعف و همچنین نقاط قوتی برخوردار هستند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  •  نقاط قوت لاستیک نکسن

    • چسبندگی عالی در زمین‌های خشک و مرطوب
    • سواری کم و کم صدا
    • قیمت مناسب
  • نقاط ضعف لاستیک نکسن

    • لاستیک‌های نکسن چسبندگی خوبی در آب و هوای مرطوب دارند اما در برف و یخبندان سنگین عملکرد ضعیفی دارند.

 

نکسن تایر

  • هانکوک

هانکوک نیز یکی از بهترین برندهای تولیدکننده لاستیک است که در ابتدا با نام چوسون شروع به کار کرد. این شرکت سالانه 90 میلیون لاستیک بایاس و رادیال تولید می‌کند. این مقدار لاستیک‌تولید شده توسط هانکوک بخش اعظمی از نیازهای کشور کره و دیگر کشورها را تامین می‌کند. لاستیک‌های هانکوک به دلیل صدای کم، مصرف سوخت پایین، چسبندگی عالی، انعطاف‌پذیری بالا و عملکرد سریع در هنگام ترمزگیری از محبوبیت خوبی برخوردار هستند. از دیگر مزایا لاستیک‌های هانکوک می‌توان به طول عمر بالای آن‌ها اشاره کرد. استفاده از مواد اولیه مرغوب و همچنین به روز‌ترین تکنولوژی دنیا این لاستیک‌ها را منحصر به فرد کرده است. عملکرد خوب تایرهای هانکوک در آب و هوای مرطوب به محبوبیت آن افزوده است. تایرهای تابستانی هانکوک نیز از مقاومت بالایی در برابر گرما برخوردار هستند.

 

نقاط قوت و نقاط ضعف لاستیک هانکوک

لاستیک هانکوک از کیفیت بالایی برخوردار است و بسیاری از خودروهای تولید شده در ژاپن نیز از لاستیک هانکوک استفاده می‌کنند. لاستیک‌های تولید شده توسط این برند از نقاط ضعف و همچنین نقاط قوتی برخوردار هستند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  •  نقاط قوت لاستیک هانکوک

    • طول عمر بالا
    • استفاده از به روزترین تکنولوژی روز دنیا
    • تولید لاستیک بر اساس شرایط آب و هوایی متفاوت
    • مقاومت بسیار بالا در برابر اصطکاک و همچنین گرمای تولید شده
    • عملکرد عالی در سطوح خیس و طراحی آج تایر منحصر به فرد برای خروج بهتر آب از بین شیارهای روی لاستیک
    • فرمان‌پذیری عالی چرخ‌ها
    • عملکرد عالی در هنگام ترمزگیری
    • تاثیر مثبت در کاهش مصرف سوخت
    • طول عمر بالا
  • نقاط ضعف لاستیک هانکوک

    • لاستیک‌هایی که توسط کمپانی‌های مطرح دنیا طراحی و تولید می‌شوند، مناسب خودروهای تولید داخل نمی‌باشند. سایز لاستیک‌های خودروهای ایرانی استاندارد نمی‌باشد. در بعضی مواقع از لاستیک هانکوک در خودرو های داخلی با وزن بالا استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که لاستیک هانکوک به دلیلی ساختاری نرم ممکن است توانایی تحمل وزن بالا را نداشته باشد.

لاستیک-هانکوک

 

چه سایزهایی برای خودروهای ایرانی دارند؟

هانکوک و نکسن یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید تایر هستند که سبد محصولات گسترده‌ای را عرضه می‌کنند و نه تنها بر اساس نیاز کشور خود بلکه تایرهای تولیدی این شرکت با نیاز کشورهای دیگر نیز منطبق است. هر دو این برندها برای تمامی مدل‌های ماشین‌های ایرانی از جمله سمند، پراید، 206، کوئیک، 207، تیبا و غیره در سایزهای استاندارد و پهن تایر تولید می‌کنند. برخی از این سایزها به شرح زیر است.

 

ردیف سایز برند مناسب برای
1 185/65R14 هانکوک – نکسن پژو 405 – پژو پارس – پژو 206 – پژو 207 – رانا – کوئیک – روآ – ورنا – مزدا 323
205/60R14
2 185/65R15 هانکوک – نکسن سمند – سورن – دنا – تندر 90 – ساندرو – زانتیا – آریسان – سیمبل – اوانته
195/65R15
205/65R15 نکسن
3 165/65R13 هانکوک – نکسن پراید – رنو5 – پی‌کی – ماتیز – ام‌وی‌ام 110
4 195/60R14 نکسن تیبا 2 – ساینا – ماتیز – ورنا – ریو
205/60R14
5 185/70R13 نکسن تیبا صندوقدار
175/70R13
175/70R13

 

بازه قیمتی لاستیک نکسن و هانکوک

هردو شرکت با توجه به طیف گسترده تایرهای تولیدیشان و با توجه به اینکه از تایر رینگ 13 تا رینگ 19، 20 و بزرگتر تایر تولید می‌کنند و همچنین با توجه علم به اینکه قیمت تمام شده تایر های بزرگتر بیشتر است رنج قیمتی گسترده‌ای دارند. قیمت تایرهای نکسن از حلقه ای ۱.۱۰۰ برای رینگ ۱۳ تا حلقه ای ۹.۶۰۰ برای رینگ های ۱۹ و ۲۰ و همچنین هانکوک از حلقه ای ۱.۶۰۰ برای رینگ ۱۳ تا ۹.۸۰۰ برای رینگ های ۱۸ می‌باشد. البته با توجه به نوسانات قیمتی این روزها نمی‌توان به همین اعداد و رقم اکتفا کرد و این‌ها فقط حدود قیمتی لاستیک‌های این دو برند می‌باشد.

3 دیدگاه در “مقایسه لاستیک نکسن و هانکوک

  1. حمید گفت:

    بزرگترین ایراد هانکوک ضعف در دیواره لاستیک است و امکان اینکه از چهار حلقه یکی از دیواره بیرون زدگی پیدا کند بیشتر است من شخصا کومهو را پیشنهاد میدهم

    1. احمد گفت:

      سلام. منم متاسفانه همین چالش رو باهاش داشتم.

  2. ناشناس گفت:

    کمهو بعد از مدتی از کمر میشکنه و ماشین میلرزه.
    حداقل روی توسان و سانتافه امتحان کردم. فقط هانکوک بخرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *