یکی از با ارزش‌ترین تایرسازان قدیمی شرکت دانلوپ است که در کشور آمریکاری شمالی و تاسیس شد. شرکت دانلوپ با تولید لاستیک‌هایی با چسبندگی بالا و هدایت پذیری مناسب توانسته است اعتماد مردم را جلب کند. یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این برند، تولید تایرهایی با صدای کم است که حس بینظیری به شما در هنگام رانندگی القا می‌کند. متاسفانه نسخه تقلبی این لاستیک نیز در بازار وجود دارد. تفاوت لاستیک دانلوپ تقلبی با لاستیک دانلوپ اصلی به وضوح مشخص نیست و ممکن است در هنگام خرید لاستیک گمراه شوید. در ادامه به بررسی ویژگی‌های لاستیک دانلوپ اصلی و تقلبی می‌پردازیم و تفاوت این دو نوع تایر را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

ویژگی‌های لاستیک دانلوپ اصل

لاستیک‌های دانلوپ مطابق استانداردهای جهانی طراحی شده است. کیفیت بینظیر لاستیک‌های دانلوپ آن را از دیگر رقبا متمایز می‌کند. لاستیک دانلوپ اصل دارای ویژگی‌هایی همچون چسبندگی مناسب، انعطاف بینظیر لاستیک‌ها، پایین بودن استهلاک لاستیک، ایجاد کمترین سر و صدا، کاهش لرزش، عملکر عالی، عمر طولانی، سازگاری با هر شرایط آب و هوایی، دارای ضمانت‌های طولانی و غیره می‌باشد.

خطرات تهدید کننده چرخ خودرو

ویژگی‌های لاستیک دانلوپ تقلبی

ساختار هر لاستیک دارای استاندارهایی است که باید رعایت شود در غیر این صورت لاستیک تولید شده تقلبی محسوب می‌شود. گاها برخی سودجویان این استانداردها را رعایت نمی‌کنند و با فروش لاستیک‌های تقلبی موجب خسارات جبران ناپذیری می‌شوند. چندین راه وجود دارد که می‌توان لاستیک تقلبی را از لاستیک‌های اصلی تشخیص داد که در ادامه ذکر شده است.

  • بر روی لاستیک ها اعدادی به عنوان تاریخ تولید تایر درج شده اند. این اعداد به معنای تاریخ هفته تولید و تاریخ سال تولید آن می باشد. یکی از راه های تشخیص تقلبی بودن این لاستیک ها این است که اعداد روی لاستیک ها وجود ندارند و یا اعداد را ناخوانا و غیرطبیعی بر روی لاستیک حک کرده اند.
  • یکی دیگر از راه های تقلبی بودن آن جنس رویه آنها می باشد. کیفیت رویه لاستیک ها در اصل بودن آن نیز تاثیر دارد. در لاستیک های تقلبی، پس از مدت کوتاهی استفاده ، سطح رویه صاف و بدون عاج می گردد این موضوع به علت کیفیت پایین آن است.
  • نشانه دیگر تقلبی بودن لاستیک ، عدم تناسب و اندازه در ابعاد لاستیک است. این اندازه بر روی تایرها، حک شده است. این اعداد اگر مانند تاریخ های تولید واضح نوشته نشده باشند و خوانا نباشند مشخص است که لاستیک تقلبی است.
  • دیگر راه شناسایی آن این است که ویژگی های لاستیک دانلوپ اصل را نداشته باشد. برای دانستن این ویژگی ها می توانید به بخش نکات خرید لاستیک دانلوپ اصلی مراجعه کنید.

نکات مهم هنگام خرید لاستیک دانلوپ

لاستیک یکی از مهم‌ترین اجزاء تشکیل دهنده خودرو است که ایمنی سرنشینان به آن بستگی دارد. زمانی که لاستیک‌های خودرو سالک و با کیفیت باشند استهلاک خودرو نیز کاهش می‌یابد. نکاتی همچون تاریخ‌های درج شده بر روی لاستیک، فشار باد درون تایر، قدرت تحمل بار تایر، اندازه لاستیک، ساییدگی لاستیک، ترکیبات لاستیک و غیره وجود دارد که هنگام خرید لاستیک باید به آن‌ها توجه کنید.

تفاوت قیمت لاستیک دانلوپ اصل با لاستیک دانلوپ تقلبی

اختلاف قیمت لاستیک‌های تقلبی و اصل، گویای میزان کیفیت تایر است. لاستیک‌های دانلوپ با توجه به سال تولید و میزان کیفیت قیمت گذاری می‌شوند. همچنین تاریخ تولید تایر نیز بر روی قیمت آن اثر گذار است. متاسفانه برخی افراد سودجو با تصویر اینکه لاستیک ارزان تر برایشان بصرفه تر است لاستیک های کیفیت پایین را خریداری می نمایند که موجب خساراتی به خودرو می گردد.

 

افزایش-عمر-تایر

نتیجه گیری

سلامت لاستیک برای حفظ سلامت سرنشینان بسیار مهم و ضروری می‌باشد. تمامی استانداردهایی که یک لاستیک با کیفیت باید داشته باشد در لاستیک دانلوپ اصل وجود دارد.برای تشخیص لاستیک اصل و تقلبی به اعداد حک شده روی تایر دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *