هنگام خرید هر محصول، عوامل متعددی وجود دارد که روی قیمت نهایی آن تاثیرگذار است. لاستیک خودرو نیز از این قوانین مستثنا نیست و موضوعات متنوعی روی قیمت این محصول اثرگذار است. می‌توان گفت لاستیک از مهمترین اجزاء تشکیل‌دهنده خودرو است که ایمنی سرنشینان را تضمین می‌کند. برای خرید لاستیک با کیفیت موارد وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد و این موارد بر روی قیمت لاستیک نیز اثرگذار است. در ادامه عوامل موثر در قیمت لاستیک خودرو را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

عوامل موثر در قیمت لاستیک خودرو

یک لاستیک خوب و باکیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است و هرچه تایر خودرو شما باکیفیت‌تر، ایمنی خودرو بیشتر می‌شود. همچنین تعویض دوره‌ای تایر نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورتی که از یک تایر مناسب، باکیفیت و نرم استفاده کنید از بروز بسیاری از اتفاق‌ها جلوگیری می‌شود. بسیاری از عواملی که در انتخاب تایر مهم هستند بر روی قیمت آن نیز موثر هستند. در ادامه با عوامل موثر در قیمت لاستیک خودرو آشنا خواهیم شد.

  • برند تولیدی لاستیک

یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی که در زمان خرید لاستیک باید به آن توجه کرد، برند تولیدی لاستیک است. لاستیک‌های خارجی از قیمت بالاتری برخوردار هستند. البته تایرهای ایرانی نیز کیفیت خوبی دارند و قیمتشان مناسب‌تر است. اگر قصد خرید لاستیک برای خودرو خود دارید، توصیه ما به شما این است که سعی کنید ابتدا در مورد برندهای موجود در بازار تحقیقی مختصر داشته باشید و سپس اقدام به خرید نمایید.

  • طول عمر تایر

لاستیک‌های با کیفیت از عمر بیشتری نسبت به سایر تایرها برخوردار هستند. با این حال لاستیک‌ها نیز دارای تاریخ تولید و انقضا می‌باشد. طول عمر لاستیک به مواردی همچون اجزاء و مواد سازنده تایر، میزان کائوچوی مصرفی آن و در نهایت نحوه استفاده شما از لاستیک می‌باشد.

افزایش-عمر-تایر

  • اندازه لاستیک

یکی دیگر از مواردی که روی قیمت تایر تاثیرگذار است، اندازه لاستیک می‌باشد. تایرها در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند که بر اساس خودرو خود آن‌ها را خریداری می‌کنید. لاستیک‌هایی که دارای سایز بزرگ‌تری هستند از قیمت بیشتری نیز برخوردار می‌باشند.

  • آج لاستیک

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت لاستیک ضخامت و طرح آج آن است. طرح آج لاستیک، نوع لاستیک شما را اعم از زمستانی، تابستانی، چهارفصل و غیره را مشخص می‌کند. آج لاستیک در میزان چسبندگی تایر بسیار تاثیرگذار است.

  • هزینه واردات

هزینه خرید لاستیک‌های وارداتی نسبت به سایر نمونه‌های ایرانی بیشتر است. درواقع یکی از اصلی‌رین عوامل تاثیرگذار روی قیمت تایر، هزینه واردات آن‌ها می‌باشد.

  • صدای تایر

در ساختار لاستیک‌های ارزان قیمت از کائوچوی کمتری استفاده می‌شود. این نوع لاستیک‌ها آلودگی صوتی بیشتری تولید می‌کنند. طرح آج لاستیک نیز بر میزان صدای تولید شده موثر است.

  • کیفیت

کیفیت تایر مهم‌ترین موضوعی است که می‌توانید به راحتی و با خیال راحت بابت آن هزینه کنید. در صورت استفاده از متریال مرغوب، مقاومت تایر افزایش پیدا می‌کند و تایر مصرفی، عمر مفیدی بیشتری خواهد داشت. اما تایرهای بی‌کیفیت پس از مدتی کارایی خود را از دست می‌دهند.

  • قیمت نهایی فروشنده

امکان دارد فروشندگان قیمت‌های متنوعی برای فروش به شما اعلام کنند شما می‌توانید برای خرید لاستیک باید به بهترین و معتبرترین فروشندگان تایر مراجعه نمایید.

5 دیدگاه در “عوامل موثر در قیمت لاستیک خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *