هنگامی که خودروهای شاسی بلند کوچک وارد بازار فروش شدند، عملکرد فوق‌العاده و طراحی منحصر به فرد آن‌ها با استقبال زیادی رو به رو شد. همچنین خودروسازان زیادی اقدام به تولید کراس‌اوورها کردند، که یکی از آن‌ها شرکت رنو می‌باشد. رنو یک شرکت فرانسوی است که در نمایشگاه ژنو 2011 از خودروی رنو کپچر رونمایی کرد و در سال 2013 به بازار عرضه شد. خودرو رنو کپچر عملکرد فوق‌العاده‌ای، در سرعت‌های متفاوت از خود نشان می‌دهد. اما همانطور که می‌دانید، مهم‌ترین عضو هر خودرویی لاستیک آن است. لاستیک مناسب بر روی عملکرد، مصرف سوخت و غیره تاثیرگذار است. در ادامه با راهنمای خرید لاستیک رنو کپچر و برندهای متفاوت این تایر آشنا خواهیم شد.

راهنمای خرید لاستیک رنو کپچر

همانطور که می‌دانید هر خودرو از سایز لاستیک متفاوتی بهره می‌برد. برای کسب عملکرد بهتر خودرو  نیز باید از لاستیکی با سایز استاندارد، استفاده کنید. برای کسب اطلاعات کافی درباره سایز لاستیک، شاخص وزن قابل تحمل تایر، تاریخ ساخت تایر، میزان تحمل بار تایر و غیره می‌توانید از علامت‌های روی لاستیک استفاده کنید. سایز فابریک لاستیک رنو کپچر ۲۰۵/۵۵R۱۷ است که شما می توانید آن را در سایزهای ۲۰۵/۶۰R۱۶ و ۲۱۵/۴۵R۱۸ نیز خریداری کنید.

راهنمای خرید لاستیک رنو کپچر

قیمت لاستیک رنو کپچر

عوامل متعددی بر روی قیمت لاستیک خودرو تاثیرگذار هستند که انتخاب برند ایرانی یا خارجی یکی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد. همانطور که می‌دانید لاستیک‌های خارجی از کیفیت خوبی برخوردار هستند و مستقیما قیمت بالاتری نسبت به ورژن ایرانی خود دارند. میزان طول عمر تایر نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در ادامه مواردی همچون اندازه لاستیک، آج لاستیک، هزینه واردات، صدای تایر، کیفیت و غیره نیز در تعیین قیمت نهایی فروشنده تاثیر گذار است. برندهای ایرانی شامل مواردی همچون بارز، کویرتایر، گلدستون، یزدتایر و ایران‌تایر می‌شوند. همچنین در برندهای خارجی می‌توانید به لاستیک میشلن، تراینگل، هانکوک، جی تی رادیال و غیره رجوع کنید.

تاریخ ساخت لاستیک

اولین قدم برای اطمینان از سلامت لاستیک خودرو بررسی آج تایر است اما تنها به این موضوع نمی‌توان اکتفا کرد. بسیاری از تایرها در انبارها بلااستفاده مانده‌اند و همانطور که می‌دانید تغییری در عمق آج آن‌ها دیده نمی‌شود اما در این شرایط سن تایر است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بسیاری از خودروسازان معتقدند که لاستیک خودرو بایستی پس از 6 سال تعویض شود. اما انجمن تولیدکنندگان لاستیک بر این باور هستند که طول عمر مشخصی برای تایر وجود ندارد و عوامل خارجی همچون حرارت، نحوه انبارداری، شرایط استفاده و غیره حائز اهمیت است. البته پس از سه یا چهار سال اول به صورت دوره‌ای باید وضعیت تایرها بررسی شود تا از میزان بهره‌وری لاستیک مطلع شوید. .تاریخ ساخت تایر یک عدد چهار رقمی است که روی دیواره تایر حک شده است. دو عدد اول آن هفته ساخت تایر است و دو عدد بعدی سال ساخت تایر را نمایش می‌دهند. به طور مثال عدد 1809 نشان می‌دهد که این تایر در هفته هجدهم سال 2009 ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *