کمپانی بزرگ رنو در سال 2015 خودرویی به نام تلیسمان را به بازار فروش معرفی کرد. این خودروی بی‌نظیر در کشورهایی همچون فرانسه و کره جنوبی تولید می‌شود. این خودرو در کره جنوبی به نام رنو سامسونگ SM6 شناخته می‌شود. رنو تالیسمان بر روی پلتفرم CMF طراحی شده است و پیشرانه‌های مختلفی روی آن نصب شده است، نمونه 1.6 لیتری توربو آن در سال 95 توسط نگین خودرو،به ایران راه یافت. برای عملکر بهتر خودرو و همچنین بالا بردن میزان امنیت سرنشینان بهتر است از یک تایر با کیفیت برای خودرو خود استفاده کنید. خرید لاستیک نیازمند اطلاعاتی است که شما را برای خریدی بهتر یاری کند. در ادامه راهنمای خرید لاستیک برای رنو تلیسمان آورده شده است که به شما در این راه کمک خواهد کرد.

راهنمای خرید لاستیک برای رنو تلیسمان

در هنگام خرید لاستیک علاوه بر برند و قیمت، سایز لاستیک، عملکرد تایر و همچنین ویژگی‌های تایر نیز در انتخاب و خرید لاستیک نیز موثر هستند اما مهم‌ترین گزینه در هنگام خرید لاستیک توجه به سایز آن است. سایز لاستیک استاندارد رنو تلیسمان ۲۱۵/۶۰R۱۶ ، ۲۲۵/۵۵R۱۷ ، ۲۴۵/۴۵R۱۸ و ۲۴۵/۴۰R۱۹ می‌باشد. لاستیک این خودرو در سایزهای استاندارد و هممچنین پهن طراحی و ارائه می‌شوند.

 

راهنمای خرید لاستیک برای رنو تلیسمان

لاستیک‌های پهن برای چه آب و هوایی مناسب هستند؟

در مناطق مرطوب با آب و هوای بارانی استفاده از لاستیک پهن توصیه نمی‌شود زیرا در جاده‌های بارانی هنگامی که پهنای لاستیک شما زیاد است، آب در میان آج نفوذ کرده و چسبندگی تایر را کاهش می‌دهد. در نتیجه هنگام رانندگی احساس لغزش خواهید کرد. اما در مناطق خشک تایر پهن باعث ایجاد چسبندگی بیشتر با سطح جاده می‌شود. اصطکاک لاستیک با سطح زمین افزایش پیدا می‌کند و همچنین فرمانپذیری خودرو بهبود می‌یابد.

تاریخ ساخت لاستیک

میزان آج تایر نشان‌دهنده سلامت خودرو است اما بررسی آن برای تعیین عمر تایر کافی نیست. تایرهایی که برای مدت زمان طولانی در انبارها نگهداری می‌شوند و تغییری در عمق آج آن‌ها ایجاد نمی‌شود و در این شرایط سن تایر است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لاستیک‌ها پس از سه یا چهار سال اول به صورت دوره‌ای باید وضعیت بررسی شوند تا از میزان بهره‌وری لاستیک مطلع شوید. تاریخ ساخت تایر یک عدد چهار رقمی است که روی دیواره تایر حک شده است. دو عدد اول آن هفته ساخت تایر است و دو عدد بعدی سال ساخت تایر را نمایش می‌دهند. به طور مثال عدد 1809 نشان می‌دهد که این تایر در هفته هجدهم سال 2009 ساخته شده است.

 

راهنمای خرید لاستیک برای رنو تلیسمان

قیمت لاستیک رنو تالیسمان

عوامل موثر در قیمت لاستیک خودرو بسیار زیاد هستند که در این بخش بسیاری از آن‌ها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. اولین و مهم‌ترین نکته در هنگام خرید لاستیک، انتخاب برند آن است که شامل لاستیک‌های خارجی و ایرانی می‌شود. برندهای ایرانی شامل بارز، کویرتایر، گلدستون، یزدتایر و ایران‌تایر می‌شود. اما اگر خواستار برندهای خارجی هستید میشلن، تراینگل، هانکوک، جی تی رادیال و … می‌توانند گزینه‌ی مناسبی باشند. همانطور که می‌دانید، لاستیک‌های خارجی قیمت بالاتری نسبت به تایرهای ایرانی دارند و مستقیما از کیفیت بالاتری نیز برخوردار هستند. دومین مسئله طول عمر تایرها است، تایرهای باکیفیت از طول عمر بیشتری برخوردار هستند. مواردی همچون اندازه لاستیک، آج لاستیک، هزینه واردات، صدای تایر، کیفیت تایر و غیره نیز در تعیین قیمت نهایی فروشنده تاثیرگذار است.

نتیجه‌گیری

عوامل متعددی وجود دارد که بر روی کیفیت لاستیک تاثیرگذار است از جمله آن‌ها می‌توان به قیمت لاستیک، سایز آن، برند تولیدکننده لاستیک و همچنین عملکرد تایر هنگام رانندگی اشاره کرد. برای خرید لاستیک مناسب هیوندای سانتافه می‌توانید به سایت تایر پارس مراجعه نمایید و تایر خود را درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *