در اواسط قرن نوزدهم شخصی به نام ساکیشی تویودا کمپانی تویودا را تاسیس کرد. فعالیت این شرکت در زمینه نساجی و فرش‌بافی بود که با مرور زمان در سال 1894 موفق به ابداع ماشین بافندگی شد. در سال 1924 این اختراع روند تکاملی خود را طی کرد و نوع تمام اتوماتیک ماشین بافندگی رونمایی شد. بعدها صنایع تویودا به طور رسمی شناخته شد. در سال 1933 دپارتمان اتومبیل در قسمتی از کارخانه ریسندگی راه اندازی شد و پس از مدتی نام آن به تویوتا تغییر پیدا کرد. اولین محصول این کمپانی کامیون 1.5 تنی G1 است. با تلاش و استمرار کارکنان و مدیران، این شرکت در سال 1952 به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان تبدیل شد.  امروزه این شرکت از وسایل نقلیه کوچک تا کامیون‌های بزرگ را در انواع مدل‌ها طراحی و تولید می‌کند. یکی از محصولات این کمپانی تویوتا کمری است که در  تیپ‌هایی همچون GLX ، GL ، SE ، LE ، LE هیبریدی ، XLE ، XLE هیبریدی ، ساده و XSE و غیره در بازار موجود است. این خودرو علاوه بر عملکرد عالی خود، از ایمنی خوبی برخوردار است اما با انتخاب لاستیک مناسب می‌توانید به ایمنی آن بیافزایید.

راهنمای خرید لاستیک تویوتا کمری

برای خرید لاستیک استاندارد و مطمئن در اولین قدم باید سایز مناسب خودرو خود را پیدا کنید. انتخاب سایز مناسب در افزایش راندمان و بهبود عملکرد خودرو کمک می‌کند. این خودرو دارای تیپ‌های مختلفی است که هرکدام لاستیکی با سایزهای متفاوت نیاز دارند. سایز لاستیک تویوتا کمری مدل GLX ، ۲۱۵/۶۰R۱۶ و ۲۱۵/۵۵R۱۷ می‌باشد. لاستیک تویوتا کمری GL در سایزهای ۲۱۵/۶۰R۱۶ و ۲۰۵/۶۵R۱۶، لاستیک تویوتا کمریSE در سایز ۲۱۵/۵۵R۱۷ ، لاستیک تویوتا کمری LE و هیبریدی LE در سایز ۲۰۵/۶۵R۱۶، لاستیک تویوتا کمری XLE و هیبریدی مدل XLE در سایز ۲۱۵/۵۵R۱۷، لاستیک تویوتا کمری ساده در سایزهای ۲۰۵/۵۵R۱۶ و لاستیک تویوتا کمری XSE در سایز ۲۲۵/۴۵R۱۸ ارائه می شود. انتخاب و خرید یک لاستیک مناسب از یک برند معتبر بسیار حائز اهمیت است و به سادگی نمی‌توان از آن عبور کرد.

 

راهنمای خرید لاستیک تویوتا کمری

 

مزایا و معایب استفاده از لاستیک پهن

برای خودرو تویوتا کمری نیز می‌توان از لاستیک‌های پهن استفاده کرد که مزایا و معایبی به همراه دارد. یکی از مزیت‌های استفاده از لاستیک پهن، تقویت قدرت ترمز گیری خودرو است. مزیت دیگر استفاده از لاستیک پهن، افزایش قدرت کنترل و فرمان‌پذیری خودرو می‌باشد.لاستیک پهن به حفظ ثبات خودرو نیز کمک می‌کند. در کنار تمام مزیت‌‍ها معایبی نیز به همراه دارد. برای مثال قیمت آن‌ها نسبت به لاستیک فابریک این خودرو بیشتر است. یکی دیگر از معایب لاستیک پهن کاهش میزان شتاب خوذرو است. همچنین مصرف سوخت را افزایش می‌دهد و در نهایت مشکل دیگر لاستیک‎‌های پهن صدمه زدن به سیستم تعلیق و جلوبندی است زیرا باعث می‌شود که جلوبندی خودرو شما زودتر مستهلک شود.

قیمت لاستیک ایرانی و لاستیک خارجی برای تویوتا کمری

قیمت لاستیک‌ها با توجه به برند آن، سایز و همچنین کارایی آن‌ها متفاوت است. در برندهای ایرانی می‌توانید برای خودرو کمری خود لاستیک دولتی با نرخ مصوب خریداری کنید. خرید لاستیک دولتی بسیار مقرون به صرفه است. همچنین می‌توانید لاستیک‌های خارجی با کیفیت و با قیمتی بیشتر نیز برای خودرو خود تهیه کنید. همچنین با مراجعه به سایت تایر پارس می‌توانید از قیمت‌ لاستیک‌های ایرانی و خارجی مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *