در این مقاله از تایر پارس قصد داریم به معرفی مدرن‌‌ترین کارخانه خودروسازی جهان بپردازیم. در صنعت خودروسازی رقابت تنگاتنگی بین کارخانه‌های مختلف وجود دارد و هرکدام از این برندها سعی می‌کنند در یک یا چند معیار از رقبای خود برتر باشند. هر سال لیست مدرن‌ترین و یا بزرگ‌ترین خودروسازان جهان به روز می‌شود. و در ادامه با مدرن‌ترین کارخانه خودروسازی آشنا خواهیم شد.

مدرن ترین کارخانه خودروسازی جهان

مرسدس بنز مدرن ترین کارخانه خودروسازی جهان را افتتاح کرد. این کارخانه در زیندلفینگن اشتوتگات و با سرمایه‌گذاری 730 میلیون یورو شروع به کار کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، با میزان فولادی که برای ساخت این سالن استفاده شده است می‌توان یک برج ایفل دیگر ساخت. 40 درصد مساحت سقف کارخانه مرسدس بنز گل‌کاری و چمن کاری شده است. در قسمت دیگر آن شبکه فوتو ولتایک نصب شده است که باعث تامین 30درصد از برق کارخانه می‌شود. به گفته کمپانی مرسدس بنز این کارخانه سعی دارد میزان کربن خطوط تولید را تا سال 2039 به صفر برساند.

مدرن ترین کارخانه خودروسازی جهان

 

تاریخچه مرسدس بنز

مرسدس بنز (Mercedes Benz) یک برند آلمانی تبار است که ۲۸ ژوئن سال ۱۹۲۶، یعنی درست ۹۶ سال پیش، توسط کارل بنز و با کمک رقیبش گوتلیب دایملر پایه‌گذاری شد. مرکز مدیریت این کارخانه در اشتوتگارت آلمان قرار دارد. از همان ابتدا تا به امروز، محصولات این کمپانی طیف گسترده‌ای را در برمی‌گیرد چرا که تولیدات آن شامل خودروهای لوکس، ون، کامیون، اتوبوس و حتی آمبولانس هم می‌شود.  سابقه‌ی این برند محبوب به قدری درخشان است که در سال ۲۰۱۸، با فروش بیش از ۲.۳۱ میلیون خودروی سواری، در لیست بزرگترین تولیدکنندگان ماشین در سراسر دنیا قرار گرفت. رسیدن به چنین جایگاهی آن هم در صنعت پر رقابت خودروسازی، کار چندان آسانی نیست.

امروزه انتخاب و خرید لاستیک مناسب برای خودروهای مرسدس بنز تاثیر مستقیم بر روی عملکرد و کنترل خودرو می‌گذارد. با پیشرفت علم تکنولوژی در دنیای لاستیک نیز تغییراتی صورت گرفت. در این بین شرکت‌های خودروسازی نیز برای تامین نیاز خود از برندهای مختلفی استفاده می‌کنند. برای خریدی بهتر و هوشمندانه‌تر می‌توانید به مقاله راهنمای خرید لاستیک بنز، لیست مدل و سایز مراجعه نمایید.

معرفی کارخانه مرسدس بنز

مرسدس بنز با راه‌انداری یک خط تولید کاملا دیجیتال که با شبکه جی5 کار می‌کند تبدیل به مدرن‌ترین کارخانه‌ی خودروسازی جهان شده است. در این کمپانی تمامی افراد، ابزارها و دستگاه‌ها توسط اینترنت به یکدیگر متصل شده‌اند. در کارخانه Factory 56 با استفاده از پلتفرم MO360 که به صورت اختصاصی برای بنز طراحی شده تمامی اطلاعات بر روی صفحه نمایش منتقل می‌شود. با استفاده از این روش، حدود ۱۰ تن کاغذ در سال مورد صرفه‌جویی قرار می‌گیرد.

سیستم مدیریت کمپانی مرسدس بنز، عملکردی فراتر از درون کارخانه دارد، تمامی خط تولید و لجستیک در مجموع 2 هزار شرکت قطعه ساز، که با این کمپانی کار می‌کنند را دربر می‌گیرد. از طریق سیستم RFID تعداد و محل قطعات خودروها در سالن مونتاژ مشخص است و به صورت اتوماتیک جایگزین می‌شود. حال با این سیستم فوق‌العادی که در خط تولید صورت گرفته است، می‌توان در کمترین زمان سری‌های گوناگون اتومبیل از کلاس آ، اس تا مای باخ و حتی لیموزین مدل برقی EQS را به راحتی تولید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *