اپتیما یکی از خودروهای اطلس خودرو، نمایندگی رسمی کیا در ایران است که اتفاقا محبوب‌ترین و موفق‌ترین ماشین سدان کیا در ایران است. اپتیما J5 یکی از خودروهای شرکت کیا است که در سال 2015 رونمایی شد. این خودرو دارای موتور 2.4 لیتری تتا2 می‌باشد. این موتور در نسخه MPI، قدرتی برابر 172 اسب بخار دارد و به وسیله سیستم GDI، به 190 اسب بخار قدرت نیز می‌رسد که توسط شرکت اطلس خودرو پیش فروش آن در ایران انجام شد. این خودرو در تیپ‌های گوناگونی مانند ساده ، LX ، LX۱.۶T ، هیبرید ، هیبرید EX ، EX ، JF ، TF ، SX ، لیمیتد SX ، GT لاین تولید می‌شود. در ادامه با تایر پارس به بررسی لاستیک مناسب اپتیما در تیپ‌های مختلف می‌پردازیم.

 

سایز لاستیک کیا اپتیما

خرید لاستیک مناسب باعث ایجاد امنیت برای سرنشینان خواهد شد. اپتیما دارای تیپ‌های مختلفی می‌باشد که لاستیک هرکدام با دیگری متفاوت است. سایز لاستیک اپتیما تیپ ساده 205/65R16، 215/50R17، 235/45R18 و 225/45R18 می‌باشد. و سایز لاستیک اپتیما LX و هیبرید 205/65R16 است. همچنین لاستیک اپتیما JF و TF با سایز 225/45R18 در بازار موجود است. سایز لاستیک اپتیما جی تی لاین، تیپ SX و لیمیتد SX در سایز ۲۳۵/۴۵R۱۸ و لاستیک هیبرید EX در سایزهای ۲۱۵/۵۰R۱۷ و ۲۱۵/۵۵R۱۷ و لاستیک اپتیما EX نیز در سایز ۲۱۵/۵۵R۱۷ تولید می گردد. امکان خرید لاستیک با سایز پهن نیز وجود دارد ولی توصیه ما به شما خرید تایر با سایز فابریک و استاندارد خودرو می‌باشد. 

راهنما خرید لاستیک اپتیما

لاستیک‌های پهن برای چه آب و هوایی مناسب هستند؟

استفاده از لاستیک پهن در جاده‌هایی که دارای آب و هوای مرطوب هستند توصیه نمی‌شود زیرا آب در میان آج تایر نفوذ می‌کند و باعث کاهش چسبندگی تایر خواهد شد. اما در جاده‌های خشک این پهنای تایر باعث چسبندگی بیشتر تایر می‌شود این امر باعث بهبود فرمان‌پذیری خودرو خواهد شد.

قیمت لاستیک کیا اپتیما

در این بخش عوامل موثر در قیمت لاستیک خودرو را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. مهم‌ترین نکته در هنگام خرید لاستیک، انتخاب برند ایرانی و یا خارجی است. لاستیک‌های خارجی قیمت بالاتری نسبت به تایرهای ایرانی دارند و مستقیما از کیفیت بالاتری نیز برخوردار هستند. نکته بعدی طول عمر تایرها است، تایرهای باکیفیت از طول عمر بیشتری برخوردار هستند. مواردی همچون اندازه لاستیک، آج لاستیک، هزینه واردات، صدای تایر، کیفیت تایر و غیره در تعیین قیمت نهایی فروشنده تاثیرگذار است.

در بین برندهای ایرانی می‌توان به بارز، کویرتایر، گلدستون، یزدتایر و ایران‌تایر اشاره کرد. بهترین برند ایرانی از لحاظ کارایی و کیفیت لاستیک بارز می‌باشد. اما اگر خواستار برندهای خارجی هستید میشلن، تراینگل، هانکوک، جی تی رادیال و … می‌توانند گزینه‌ی مناسبی باشند. برای خرید لاستیک با نازلترین قیمت‌ها می‌توانید به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر نیز مراجعه نمایید. تایر پارس یک فروشگاه اینترنتی لاستیک است که انواع لاستیک‌های ایرانی و خارجی را با قیمتی مناسب به مصرف‌کننده عرضه می‌کند.

تاریخ ساخت لاستیک

اولین قدم برای اطمینان از سلامت لاستیک خودرو بررسی آج تایر است اما تنها به این موضوع نمی‌توان اکتفا کرد. بسیاری از تایرها در انبارها بلااستفاده مانده‌اند و همانطور که می‌دانید تغییری در عمق آج آن‌ها دیده نمی‌شود اما در این شرایط سن تایر است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بسیاری از خودروسازان معتقدند که لاستیک خودرو بایستی پس از 6 سال تعویض شود. اما انجمن تولیدکنندگان لاستیک بر این باور هستند که طول عمر مشخصی برای تایر وجود ندارد و عوامل خارجی همچون حرارت، نحوه انبارداری، شرایط استفاده و غیره حائز اهمیت است. البته پس از سه یا چهار سال اول به صورت دوره‌ای باید وضعیت تایرها بررسی شود تا از میزان بهره‌وری لاستیک مطلع شوید. .تاریخ ساخت تایر یک عدد چهار رقمی است که روی دیواره تایر حک شده است. دو عدد اول آن هفته ساخت تایر است و دو عدد بعدی سال ساخت تایر را نمایش می‌دهند. به طور مثال عدد 1809 نشان می‌دهد که این تایر در هفته هجدهم سال 2009 ساخته شده است.

نتیجه‌گیری

عواملی همچون قیمت لاستیک، سایز آن، برند تولیدکننده لاستیک و همچنین عملکرد تایر هنگام رانندگی تعیین‌کننده‌ی کیفیت تایر هستند. برای خرید لاستیک مناسب اپتیما می‌توانید به سایت تایر پارس مراجعه نمایید و لاستیک خود را بدون اتلاف وقت و انرژی خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *