خودرو مزدا آکسلا که بعد از چندی نام آن به مزدا 3 تغییر پیدا کرد، ساخت شرکت مزدا در ژاپن است. این خودرو در سال 2004 جایگزین خودرو مزدا 323 شد. ساختار مزدا 3 سال به سال تکامل بیشتری پیدا کرده است. نسل اول این خودرو با نام Mazdaspeed۳ در آمریکا شمالی، axela در ژاپن و mazda 3 mps در اروپا به فروش می‌رسد. و همچنین نسل دوم آن در سال 2009 رو نمایی شد. در سال 2012 نیز این شرکت فناوری جدیدی را در ساختار خودروهای خود به کار برد. skyactiv فناوری جدید به کار رفته در مزدا3 باعث می‌شود بدنه خودرو محکم‌تر و گیربکس 6 سرعته عمل کند. در ادامه نسل سوم آن در سال 2014 معرفی شد. نسل چهارم مزدا 3 در نوامبر ۲۰۱۸ رونمایی شد.

زمانی که مزدا ۳ مجهز به فناوری جدید Skyactiv شد، در آن از جدیدترین موتورهای Skyactiv-X ، Skyactiv-G و Skyactiv-D ، که هرکدام از آنها کنترل کننده سرعت هستند، استفاده شد. همچنین در ژانویه 2019 این خودرو پرفروش‌ترین خودرو شرکت مزدا نامیده شد. در ادامه به بررسی لاستیک مناسب برای این خودرو می‌پردازیم.

لاستیک-مناسب-برای-مزدا-3

سایز لاستیک مناسب برای خودرو مزدا 3

برای خرید لاستیک استاندارد و مطمئن در اولین قدم باید سایز مناسب خودرو خود را پیدا کنید. انتخاب سایز مناسب در افزایش راندمان و بهبود عملکرد خودرو کمک می‌کند. این خودرو دارای تیپ‌های مختلفی است که هرکدام لاستیکی با سایزهای متفاوت نیاز دارند. قطر رینگ، پهنای لاستیک و ارتفاع فاق لاستیک بر روی جداره تایر با اعداد نمایش داده می‌شود که بیانگر سایز لاستیک است. برای عملکرد بهتر خودرو باید از سایز فابریک و استاندارد تایر استفاده کنید که سایز فابریک و مناسب برای این خودرو ۲۰۵/۵۵R۱۶ می‌باشد. در صورت تمایل می‌توانید از لاستیک پهن‌تر با سایز ۲۱۵/۵۰R۱۷ نیز استفاده نمایید.

 

 

بهترین برند لاستیک برای خودرو مزدا 3

بعد از انتخاب سایز مناسب لاستیک برای خودرو، نوبت به بررسی برند مورد نظر می‌رسد. برندهای معتبر و شناخته شده‌ای لاستیک این خودرو را عرضه می‌کنند، اما بهترین برند، لاستیک بارز با طرح گل p624 می‌باشد. طرح آج این تایر منحصر به فرد است و آب موجود در جاده‌های خیس به راحتی از آن عبور می‌کند. لاستیک تراینگل نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد. برای انتخاب و خرید لاستیک مورد نظر خود می‌توانید به سایت تایر پارس مراجعه نمایید.

 

لاستیک‌های پهن برای چه آب و هوایی مناسب هستند؟

در مناطق مرطوب با آب و هوای بارانی استفاده از لاستیک پهن توصیه نمی‌شود زیرا در جاده‌های بارانی هنگامی که پهنای لاستیک شما زیاد است، آب در میان آج نفوذ کرده و چسبندگی تایر را کاهش می‌دهد. در نتیجه هنگام رانندگی احساس لغزش خواهید کرد. اما در مناطق خشک تایر پهن باعث ایجاد چسبندگی بیشتر با سطح جاده می‌شود. اصطکاک لاستیک با سطح زمین افزایش پیدا می‌کند و همچنین فرمانپذیری خودرو بهبود می‌یابد.

 

قیمت لاستیک ایرانی و لاستیک خارجی برای مزدا 3

قیمت لاستیک‌ها با توجه به برند آن، سایز و همچنین کارایی آن‌ها متفاوت است. در برندهای ایرانی می‌توانید برای خودرو کمری خود لاستیک دولتی با نرخ مصوب خریداری کنید. خرید لاستیک دولتی بسیار مقرون به صرفه است. همچنین می‌توانید لاستیک‌های خارجی با کیفیت و با قیمتی بیشتر نیز برای خودرو خود تهیه کنید. همچنین با مراجعه به سایت تایر پارس می‌توانید از قیمت‌ لاستیک‌های ایرانی و خارجی مطلع شوید.

 

نتیجه‌گیری

سایز لاستیک، برند آن و همچنین عملکرد تایر هنگام رانندگی از عواملی است که لاستیک را در جایگاه بهترین قرار می‌دهد. علاوه بر این موارد قیمت آن نیز مهم است. شرکت‌های مختلف ایرانی و خارجی ارائه‌دهنده سایز استاندارد و مناسب برای این خودرو می‌باشند که با توجه به بودجه‌‌ی خود و موارد دیگر می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *