این روزها خودرو لیفان x50 در لیست محبوب‌ترین خودروها قرار گرفته است. این خودرو با دانگ فنگ و رنو ساندرو و ام وی ام X۲۲ رقابت تنگاتنگی برقرار کرده است. این خودرو دارای موتوری با حجم 1498 سی‌سی، 4 سیلندر و 16 سوپاپهاست. همچنین خودرو x50، دیفرانسیل جلو، دارای قدرت 102 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه، حداکثر گشتاور ۱۳۳ نیوتن متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه، همچنین دارای جعبه دنده CVT یا ۵ سرعته دستی می‌باشد.

 

راهنمای خرید لاستیک لیفان x50

برای خرید لاستیک استاندارد و مطمئن در اولین قدم باید سایز مناسب خودرو خود را پیدا کنید. انتخاب سایز مناسب در افزایش راندمان و بهبود عملکرد خودرو کمک می‌کند. سایز لاستیک فابریک این خودرو 195/60/15 است. شما می‌توانید از لاستیک‌های پهن با سایز 205/60/15 نیز استفاده کنید. انتخاب و خرید یک لاستیک مناسب از یک برند معتبر بسیار حائز اهمیت است و به سادگی نمی‌توان از آن عبور کرد.

 

راهنمای خرید لاستیک لیفان x50

مزایا و معایب استفاده از لاستیک پهن

برای خودرو لیفان x50 نیز می‌توان از لاستیک‌های پهن استفاده کرد که مزایا و معایبی به همراه دارد. یکی از مزیت‌های استفاده از لاستیک پهن، تقویت قدرت ترمز گیری خودرو است. همچنین با استفاده از لاستیک پهن، قدرت کنترل و فرمان‌پذیری خودرو افزایش می‌یابد. لاستیک پهن به حفظ ثبات خودرو نیز کمک می‌کند. در کنار تمام مزیت‌‌ها معایبی نیز به همراه دارد. برای مثال قیمت آن‌ها نسبت به لاستیک فابریک این خودرو بیشتر است. یکی دیگر از معایب لاستیک پهن کاهش میزان شتاب خوذرو است. همچنین مصرف سوخت را افزایش می‌دهد و در نهایت مشکل دیگر لاستیک‎‌های پهن صدمه زدن به سیستم تعلیق و جلوبندی است زیرا باعث می‌شود که جلوبندی خودرو شما زودتر مستهلک شود.

 

تاریخ ساخت لاستیک

اولین قدم برای اطمینان از سلامت لاستیک خودرو بررسی آج تایر است اما تنها به این موضوع نمی‌توان اکتفا کرد. بسیاری از تایرها در انبارها بلااستفاده مانده‌اند و همانطور که می‌دانید تغییری در عمق آج آن‌ها دیده نمی‌شود اما در این شرایط سن تایر است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بسیاری از خودروسازان معتقدند که لاستیک خودرو بایستی پس از 6 سال تعویض شود. اما انجمن تولیدکنندگان لاستیک بر این باور هستند که طول عمر مشخصی برای تایر وجود ندارد و عوامل خارجی همچون حرارت، نحوه انبارداری، شرایط استفاده و غیره حائز اهمیت است. البته پس از سه یا چهار سال اول به صورت دوره‌ای باید وضعیت تایرها بررسی شود تا از میزان بهره‌وری لاستیک مطلع شوید.

تاریخ ساخت تایر یک عدد چهار رقمی است که روی دیواره تایر حک شده است. دو عدد اول آن هفته ساخت تایر است و دو عدد بعدی سال ساخت تایر را نمایش می‌دهند. به طور مثال عدد 1809 نشان می‌دهد که این تایر در هفته هجدهم سال 2009 ساخته شده است.

 

قیمت لاستیک لیفان x50

در این بخش عوامل موثر در قیمت لاستیک خودرو را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. مهم‌ترین نکته در هنگام خرید لاستیک، انتخاب برند ایرانی و یا خارجی است. لاستیک‌های خارجی قیمت بالاتری نسبت به تایرهای ایرانی دارند و مستقیما از کیفیت بالاتری نیز برخوردار هستند. نکته بعدی طول عمر تایرها است، تایرهای باکیفیت از طول عمر بیشتری برخوردار هستند. مواردی همچون اندازه لاستیک، آج لاستیک، هزینه واردات، صدای تایر، کیفیت تایر و غیره در تعیین قیمت نهایی فروشنده تاثیرگذار است.

در بین برندهای ایرانی می‌توان به بارز، کویرتایر، گلدستون، یزدتایر و ایران‌تایر اشاره کرد. بهترین برند ایرانی از لحاظ کارایی و کیفیت لاستیک بارز می‌باشد. اما اگر خواستار برندهای خارجی هستید میشلن، تراینگل، هانکوک، جی تی رادیال و … می‌توانند گزینه‌ی مناسبی باشند. برای خرید لاستیک با نازلترین قیمت‌ها می‌توانید به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر نیز مراجعه نمایید. تایر پارس یک فروشگاه اینترنتی لاستیک است که انواع لاستیک‌های ایرانی و خارجی را با قیمتی مناسب به مصرف‌کننده عرضه می‌کند. همچنین با مراجعه به تایر پارس، می‌توانید برای خودرو لیفان خود لاستیک دولتی را با نرخ مصوب دولتی خریداری کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *