شرکت کیا در نوامبر سال 1999 شروع به تولید خودروی ریو کردند و تا این لحظه چهار سری از این خودرو به بازار عرضه شده است. هنگام ورود این خودرو به ایران، شرکت خودروسازی سایپا تصمیم گرفت در کنار پراید، به مونتاژ کیا خودرو نیز بپردازد. محبوبیت این خودرو در ایران روز به روز افزایش یافت و با توجه به عملکرد و به صرفه بودن آن، فروش زیادی را رقم زد. با توجه به فروش بالای این خودرو، صنعت لاستیک نیز به تولید تایرهای باکیفیت برای این خودرو پرداختند. در ادامه راهنما خرید لاستیک کیا ریو را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

سایز لاستیک مناسب کیا ریو

تایر، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خودرو است که بخش زیادی از ایمنی سرنشینان به سلامت آن بستگی دارد. انتخاب سایز مناسب برای خودرو بسیار مهم است و نمی‌توان بی اهمیت از کنار آن عبور کرد. سایز لاستیک استاندارد یا فابریک ریو 175/70R13 است. شما می‌توانید از لاستیک‌های پهن‌تر نیز استفاده نمایید، که سایز لاستیک‌های پهن آن عبارت‌اند از 185/60R14، 185/70R13  و 185/70R14. سایز لاستیک هر خودرو با دیگری متفاوت است و بر اساس پهنای تایر، نسبت منظر و قطر رینگ محاسبه می‌شود. چنانچه سایز تایر با استانداردهای خودرو همخوانی نداشته باشد، عملکرد خودرو کاهش می‌یابد، مصرف سوخت افزایش پیدا می‌کند و ممکن است ایمنی خودرو دچار اختلال شود. سایز نامناسب لاستیک سرعت سایش آج تایر را نیز افزایش می‌دهد.

 

راهنمای خرید لاستیک کیا ریو

 

مزایا و معایب استفاده از لاستیک پهن برای خودرو کیا ریو

برای خودرو کیا ریو نیز می‌توان از لاستیک‌های پهن استفاده کرد که مزایا و معایبی به همراه دارد. یکی از مزیت‌های استفاده از لاستیک پهن، تقویت قدرت ترمز گیری خودرو است. مزیت دیگر استفاده از لاستیک پهن، افزایش قدرت کنترل و فرمان‌پذیری خودرو می‌باشد.لاستیک پهن به حفظ ثبات خودرو نیز کمک می‌کند. در کنار تمام مزیت‌‍ها معایبی نیز به همراه دارد. برای مثال قیمت آن‌ها نسبت به لاستیک فابریک این خودرو بیشتر است. یکی دیگر از معایب لاستیک پهن کاهش میزان شتاب خوذرو است. همچنین مصرف سوخت را افزایش می‌دهد و در نهایت مشکل دیگر لاستیک‎‌های پهن صدمه زدن به سیستم تعلیق و جلوبندی است زیرا باعث می‌شود که جلوبندی خودرو شما زودتر مستهلک شود.

خرید لاستیک کیا ریو

برندهای ایرانی زیادی هستند که به تولید لاستیک کیا ریو می‌پردازند این برندها عبارتند از کویر تایر، یزد تایر، ایران تایر، بارز، دنا. برندهای خارجی زیادی نیز وجود دارند که این لاستیک را در کیفیت‌های بالا تولید می‌کنند. این برندهای خارجی عبارتند از میشلن، تراینگل، نکسن، هانکوک، سومومیتو و جی تی رادیال تایر. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، شرایط آب و هوایی محل زندگی و غیره خرید بهتری انجام دهید.

قیمت لاستیک ایرانی و لاستیک خارجی برای ریو

قیمت لاستیک‌ها با توجه به برند آن، سایز و کارایی آن‌ها متفاوت هستند. در برندهای ایرانی می‌توانید برای خودرو کیا ریو خود لاستیک دولتی با نرخ مصوب خریداری کنید. خرید لاستیک دولتی بسیار مقرون به صرفه است. همچنین می‌توانید لاستیک‌های خارجی با کیفیت و با قیمتی بیشتر نیز برای خودرو ریو خود خریداری کنید. با مراجعه به سایت تایر پارس می‌توانید از قیمت‌ لاستیک‌های ایرانی و خارجی مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *