در سال 1931 شخصی به نام شوجیرو ایشیباشی، بریجستون را که یک شرکت چندملیتی است، تاسیس کرد. این شرکت در کشور ژاپن قرار دارد و سازنده تجهیزات خودرو می‌باشد. بریجستون یک کلمه ژاپنی به معنای پل سنگی است و از سال 2021 به عنوان بزرگ‌ترین و بهترین تولیدکننده لاستیک در جهان شناخته شده است. طبق آخرین آمار سال 2018، شرکت بریجستون دارای 181 کارخانه تولیدکننده در 24 کشور مختلف جهان می‌باشد. در ادامه با تایر پارس همراه باشید تا تاریخچه‌ای کامل از شرکت بریجستون را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

تاریخچه لاستیک بریجستون

در سال 1988 دو شرکت تولیدکننده لاستیک فایرستون و بریجستون با یکدیگر ادغام شدند و ترکیب این دو شرکت قدرتمند باعث شد تبدیل به بزرگ‌ترین تولیدکننده لاستیک در جهان بشوند. دفتر مرکزی بریجستون آمریکا در سال 1992 تاسیس شد و اکنون بیش از 50 مرکز تولید با 55,000 کارمند در سراسر آمریکا دارد. شرکت بریجستون از محبوبیت جهانی برخوردار است و این محبوبیت ریشه در سخنان شوجیرو ایشیباشی دارد که به گفته او بریجستون وقف خدمت به جامعه با ارائه محصولات با کیفیت است. این شرکت علاوه بر لاستیک خودرو، محصولاتی مانند فوم پلی‌اورتان برای صندلی ماشین، تجهیزات ورزشی مخصوص گلف، دوچرخه و غیره نیز تولید می‌کند.

تاریخچه-شرکت-بریجستون

 

اتفاقات کلیدی در تاریخچه شرکت بریجستون

شوجیرو ایشی‌باشی از سال 1906 شروع به کار در زمینه‌های مختلف کرد اما یکی از اهداف رویایی شوجیرو کسب موفقیت برای کشورش، ژاپن بود. وی در زمینه‌های مختلف فعالیت کرده است از جمله آن‌ها می‌توان به کسب مهارت در تولید جوراب‌های سنتی ژاپن (تابی)، توسعه تجارت کفش‌های لاستیکی، اصلاح سیستم کارآموزی، ساخت جوراب‌هایی با کف لاستیکی اشاره کرد. شوجیرو با سرمایه ای که در زمینهتجارت کفش بدست آورد، ساخت تایر را آغاز کرد. در ادامه اتفاقاتی افتاد که به آن آشاره خواهیم کرد.

  • سال 1931: احداث شرکت بریجستون
  • سال 1951: تولید تایر نخی و فروش تایرهای نایلونی
  • سال1961: تولید تایر سیمی و ورود به بورس
  • سال1971: گسترش شرکت‌ها در آسیا و اقیانوسیه
  • سال 1981: ادغام فایرستون و شرکت بریجستون برای کسب موفقیت بیشتر
  • سال 1991: گسترش جهانی
  • سال2001: موفقیت جهانی

محصولات شرکت بریجستون

بریجستون یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های تایر در جهان است. این غول تولید تایر نسبت به رقبای خود سبد محصولات کامل‌تری دارد زیرا که علاوه بر تولید تایر برای انواع خودروهای سواری سدان، شاسی بلند، آفرود و … برای ماشین‌آلات سنگین و صنعتی و همچنین هواپیما نیز تایر تولید میکند. شرکت بریجستون در کنار تولید محصولات با کیفیت، به حفظ محیط زیست برای نسل‌های آینده نیز اهمیت می‌دهد و همواره با رعایت بالاترین استاندارد های محیط زیستی در این راستا تلاش می‌کند.

 

تاریخچه-کامل-بریجستون

 

 

مشخصات فنی لاستیک بریجستون

محصولات تولیدی شرکت بریجستون نتیجه طراحی بینظیر مهندسان و کارکرد بی‌نقص و دقیق ماشین آلات صنعتی تمام اتوماتیک این شرکت است که همین امر باعث شده تایر های بریجستون ویژگی های منحصر بفردی همچون موارد زیر داشته باشد.

  • طراحی خاص خطوط و شیارهای تایر باعث کاهش ضربات لاستیک و جاده شده است و همین امر مانع از انتقال ارتعاشات تایر به داخل خودرو می‌شود.
  • طراحی خاص بلوک‌های آج میانی و کناری که منجر به داشتن تعادل بسیار بالا هنگام رانندگی می‌شود.
  • دیواره جانبی مستحکم که باعث مقاومت بالای تایر در شرایط سخت می‌شود.
  • عمر بالا لاستیک که در دراز مدت موجب به صرفه جویی در هزینه می‌شود.
  • صدای تولیدی بسیار کم توسط تایر و آرامش در رانندگی.

 

تاریخچه-کامل-بریجستون

 

نمایندگی‌های تایر بریجستون در ایران

بریجستون به دلیل اینکه از کیفیت خوبی برخوردار است و دارای طول عمر بالا می‌باشد ، طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. در ایران نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است و بیش از 50 نمایندگی معتبر برای شرکت بریجستون در سراسر کشور موجود است که در ادامه به 10 نمونه از این نمایندگی‌های رسمی اشاره می‌کنیم.

 

 

ردیف

استان شهر نام فروشگاه

1

تهران

     تهران

سنتر تایر تک

2

تهران

تهران

فروشگاه تایر مروستی

3

اصفهان

اصفهان

تایر 57

4

خراسان رضوی

مشهد

آرین تایر جاوید

5 همدان همدان

فروشگاه تایر شایانیان

6 فارس شیراز

لاستیک روشنی

7

یزد یزد مجتمع لاستیک شریفی
8 چهار محال بختیاری شهر کرد

لاستیک پارسیان

9

گلستان گرگان

فروشگاه تایر شاهینی

10 ایلام ایلام

لاستیک همتی

1 دیدگاه در “شرکت بریجستون – تاریخچه کامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *