بشر همواره در حال استفاده از وسایل نقلیه عمومی و خصوصی است که نیاز اصلی این ماشین ‌آلات لاستیک استاندارد می‌باشد. کارخانه کیان تایر یکی از برندهای ایرانی معتبر است که لاستیکی با کیفیت تولید می‌کند، در ادامه خلاصه‌ای از تاریخچه آن را با یکدیگر مرور میکنیم. شخصی به نام بنیامین فرانکلین گودریچ در سال 1880 میلادی _ 1259 شمسی شرکت بی.اف.گودریچ را در آمریکا تاسیس کرد. ایشان علاوه بر پزشکی، مهارت بالایی در زمینه کارآفرینی داشتند. همچنین در توسعه صنعت ساخت تایرهای تیوبلس و بادی به وسیله کائوچوهای مصنوعی و نخ‌های نایلونی ابتکار عمل خوبی از خود نشان دادند. تاسیس این کارخانه در خرداد ماه 1337 توسط سهامداران داخلی و بی.اف.گودریچ اتفاق افتاد و در اسفند 1339 بهره‌برداری آن آغاز گردید. در ادامه همراه تایر پارس باشید تا بیشتر با تاریخچه کارخانه کیان‌تایر آشنا شویم.

 

تاریخچه لاستیک البرز

نام گذاری شرکت لاستیک‌سازی بی.اف.گودریچ

 در دی ماه 1355 نام شرکت لاستیک سازی بی.اف.گودریچ به کیان‌تایر تغییر پیدا کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان صنایع ملی ایران این کارخانه را تحت پوشش خود قرار داد و در سال 1375 بخشی از سهام کارخانه به صورت خصوصی درآمد و نام آن نیز به لاستیک البرز تغییر گردید. تولیدات این کارخانه روز به روز افزایش پیدا کرد و در تمام زمینه‌های تایر سواری، وانتی، باری، کشاورزی، راهسازی و صنعتی بهترین‌ها را ارائه داد.

 

 

آغازی پر قدرت‌تر از همیشه

شرکت کیان تایر پس از گذر از مسیری پر فراز و نشیب به یک ثبات نسبی دست یافت و تولیدات خود را از سر گرفت. کارکنان صادق و دلسوز این کارخانه با مقاومت بی مثال خود درب‌های کیان تایر را باز نگه‌داشتند و از فرو ریختن پدر تایرسازی ایران جلوگیری کردند. آنان به باز بودن درب‌ها اکتفا نکردند و تولید کارخانه را افزایش دادند. همچنین مدیران و مهندسان کارخانه نیز به فکر تنوع و بازاریابی جدید افتادند. در این میان با طراحی و ساخت قالب چندین طرح و سایز جدید پا به عرصه تولید گذاشت که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

تاریخچه لاستیک البرز

  • تایر راه‌سازی 900/20 کیان تایر

تایر راه‌سازی (آسفالتی) 900/20 نتیجه تلاش کارکنان کارخانه کیان تایر برای پیشرفت و ارتقا محصولات تولیدی این کارخانه بود. این تایر با توجه به طرح گل‌های متفاوت، کاربردهای مختلفی از جمله استفاده در ماشین‌های باری، اتوبوسی، راهسازی دارد. طرح صاف (flat) این تایر در غلطک‌های آسفالت‌کاری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد به همین علت از مقاومت بالایی در برابر حرارت و فرسایش برخوردار است.

 

 


برای خرید لاستیک 900/20 به سایت تایر پارس مراجعه نمایید.


 

 

  • تایر راه‌سازی 12/16.5 کیان تایر

پس از مدتی دومین طرح راه‌سازی جدید با کد 2020 که به آن گل کله روباهی نیز گفته می‌شود، در سایز 12/16.5 وارد چرخه تولید شد. این سایز از تایر مختص لودرهای بابکت است که بیشتر استفاده آن درون شهری بوده و توسط شهرداری‌های و شرکت‌های پیمان‌کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

  • تایرهای کشاورزی 7.50/20 ، 7.50/16 و 6.50/20 کیان تایر

سومین نوآوری این کارخانه تولید تایرهای کشاورزی 7.50/20 ، 7.50/16 و 6.50/20 است که با فکر مهندسین و دستان توانمند کارگران کارخانه ساخته شده است. تایرهای مذکور مورد استفاده تراکتور است و با توجه به اینکه طرح گل‌های متنوعی ازجمله روسی، شاخی، سه خط و غیره دارد می‌تواند در اقسام مختلف زمین‌ها ازجمله زمین‌های باتلاقی، شنی و … استفاده شود. این تایر فرسایش پایینی دارد که باعث می‌شود علاوه بر به صرفه بودن دوستدار محیط زیست نیز محسوب شود.

 

مزایا محصولات کارخانه کیان تایر

لاستیک‌های کیان تایر در زمینه تکنولوژی طراحی و ساخت به گونه‌ای هستند که کمترین آسیب را به محیط زیست می‌رسانند و همزمان کارایی بالا و قیمت مناسب نیز دارند. ساخت این تایرها بر اساس به روزترین تکنولوژی آمیزه لاستیکی ضد سایش و روغن‌های سازگار با محیط زیست بوده است. همچنین کارخانه کیان تایر این قابلیت را دارد که با استفاده از دانش مهندسین خود برای تولید طرح‌های جدید بازار در سایزهای مورد نیاز ماشین‌آلات صنعتی و کشاورزیو غیره قالب مربوطه را تهیه و لاستیک آن را تولید نماید.

 

 

5 دیدگاه در “معرفی کارخانه کیان تایر (البرز) _ تاریخچه کامل

  1. سلمان گفت:

    سلام و عرض ادب
    بالاخره اسم شرکت شما چیه؟ کیان، البرز یا پارس؟ این تغییر نامها اعتبار شرکت را به شدت پایین میاره.

    1. علیرضا خیرخواه گفت:

      سلام دوست عزیز ما تایرپارس هستیم نماینده کارحانه کیان تایر ( یا همون البرز سایق )
      ما از ابتدا تغییر نام نداشتیم و صرفا و طبیعتا اسم فروشگاه ما متفاوت هست با اسم کارخانه که خب بدیهی هست نمیتونیم از اسم برند ثبت شده استفاده کنیم

  2. شاهدی گفت:

    با سلام بنده یکی از خریداران سهام شرکت کیان تایر در سال ۱۳۷۵ هستم، مثل بسیاری دیگر بلاتکلیف هستیم لطفا راهنمایی بفرمایید.

    1. علیرضا خیرخواه گفت:

      سلام عرض ادب و احترام
      تایرپارس نماینده فروش تایر های این کارخانه میباشد و در مورد مواردی همچون سهام اطلاعاتی ندارد
      لطفا با خود کارخانه در تماس باشید سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *