یکی از مشکلات رایج در بین مردم پنچری لاستیک است. متاسفانه این اتفاق هر زمان ممکن است رخ بدهد. در زمان بروز این مشکل دو روش برای حل آن وجود دارد. یکی از این روش‌ها این است که خود دست به کار شوید و تایر خود را تعویض کنید. که هم زمان بیشتری از شما می‌گیرد هم ممکن است لباس مناسب این کار را به تن نداشته باشید. روش بعدی این است که با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات خودرو تماس بگیرید. اما پیشگیری از بروز اتفاق خیلی بهتر است. لاستیک ران فلت راه نجات شماست. در ادامه تایر پارس شما را با لاستیک‌های ران فلت و مزایا و معایب آن بیشتر آشنا می‌کند.

 

لاستیک ران فلت

در سال 1980 میلادی، تایرهای ران‌فلت (پنچر رو) در جهت آسایش مردم و صرفه‌جویی در مصرف سوخت طراحی شدند. تایرهای ران‌فلت در دسته تایرهای پرطرفدار قرار گرفتند زیرا وزن کمی دارند و چون نیازی به لاستیک زاپاس ندارند، فضای کمتری را اشغال می‌کنند. کارخانه‌های خودروسازی زیادی از تایرهای ران فلت استفاده می‌کنند و در میان مردم نیز طرفداران زیادی دارد.

 

طراحی منحصر به فرد لاستیک ران فلت به گونه‌ای است که می‌توانید پس از پنچر شدن نیز به مسیر خود ادامه دهید تا به یک تعمیرگاه یا یک مکان امن دسترسی پیدا کنید. اغلب دستورالعمل‌های تایرهای ران فلت به این گونه است که می‌توان با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت تا مسافت 80 کیلومتر را طی کرد. یکی از ویژگی‌های مثبت تایرهای پنچر رو این است که احتمال ترکیدگی را کاهش می‌دهد.

 

تایر پنچر رو - لاستیک ران فلت

لاستیک‌ ران فلت چگونه عمل می‌کنند؟

در ساختار این تایرها دو نوع سیستم وجود دارد، سیستم خود پشتیبانی و سیستم حلقه (رینگ) پشتیبان. تایرهایی که از سیستم خود پشتیبان بهره‌مند هستند، دیواره‌ی آن‌ها تقویت می‌شود تا خودرو را در حین پنچری پشتیبانی کند و ماشین به حرکت خود ادامه دهد. متریالی که در سیستم‌های حلقه به کار می‌رود جنسی بسیار محکم دارد که باعث می‌شود در زمان پنچری وزن خودرو را تحمل کند.

 

مزایا و معایب تایرهای پنچررو

بزرگترین مزیت این تایرها، این است که نیازی نیست در هر شرایطی لاستیک پنچر خود را تعویض کنید. همچنین ایمنی و پایداری این لاستیک‎‌ها نسبت به تایرهای معمولی بیشتر است. مزیت دیگر تایرهای ران‌فلت سبکی آن‌هاست که سبب می‌شود مصرف سوخت کاهش پیدا کند. همچنین چون نیازی نیست که از لاستیک زاپاس استفاده کنید فضای بیشتری خواهید داشت.

 

از معایب تایرهای ران‌فلت می‌توان به قیمت بالای آن اشاره کرد. همچنین به دلیل تولید محدود آن، فروشگاه‌های کمتری وجود دارد که این محصول را بتوان در آن پیدا کرد. از معایب دیگر تایرهای ران‌فلت، نبود لاستیک زاپاس است. در صورت آسیب جدی ممکن است به مشکل برخورد کنید و نیاز باشد لاستیک جدید تهیه کنید.

 

نتیجه‌گیری

معایب تایر پنچر رو کمتر از مزایا آن نیست. پس بهتر است قبل از خرید لاستیک‌های ران فلت به خوبی تحقیق کنید و نظر افرادي را که قبلا از اين تايرها استفاده کرده‌اند بررسي کنيد.

 

 

 

1 دیدگاه در “تایر پنچررو (Run Flat) چیست؟ مزایا و معایب آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *