چه خصوصیتی باعث می‌شود یک برند در حرفه‌ی خود بهترین عملکرد را داشته باشد؟ قابلیت اطمینان؟ قیمت آن؟ راحتی؟ استاندارد بودن آن؟ این سوال‌ها جواب‌های زیاد و گسترده‌ای دارند و دارای فاکتورهای مختلفی است که تمام سلیقه‌ها را دربر می‌گیرد. تایر خودرو یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های اتومبیل است. برای یک انتخاب درست باید اطلاعات دقیقی در مورد محصول مورد نظر در اختیار داشته باشیم. در ادامه به معرفی 8 برند برتر تایر می‌پردازیم.

معرفی بهترین برندهای تایرسازی

تایر علاوه بر جذب ضرباتی که به خودرو وارد می‌شود، بر نرمی حرکت خودرو نیز اثرگذار است. کیفیت تایر بر فرمان‌پذیری بهتر و هدایت مناسب‌تر آب و سایر مایعات از طریق شیارها (آج لاستیک) بر روی جاده و همچنین پایداری بیشتر وسیله نقلیه تاثیرگذار است. از طرفی اصطکاک بهتر تایر در زمان ترمزگیری باعث می‌شود سرعت عمل بالاتری داشته باشید و سریع‌تر متوقف شوید. انتخاب لاستیک مناسب باعث می‌شود که مصرف سوخت شما کاهش پیدا کند، از طرفی ایمنی خودرو شما افزایش پیدا کند. یکی بزرگترین دغدغه‌های دارندگان خودرو انتخاب لاستیک از میان تعداد زیادی برند است. در ادامه تایر پارس به معرفی برترین تایرسازان جهان می‌پردازد.

میشلن

یکی از بهترین و بزرگترین تولیدکنندگان صنعت تایر در جهان میشلن نام دارد. همچنین اولین جایگاه در رده‌بندی برترین تایرسازان جهان مختص برند میشلن است. در رده بندی برترین تایرسازان جهان میشلن امتیاز AAA را به خود اختصاص داده است، اما ارزش دلاری آن از ۷میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار در سال 2020، به 6 میلیارد و 848 میلیون دلار در سال 2021 رسیده است. تایرهای رادیال ابداع برند میشلن است. فضاپیمای کلمبیا از محصولات تولید شده توسط شرکت میشلن بهره می‌برد و این نکته برای قراز گرفتن میشلن در این رده بندی کافی می‌باشد. این برند تولید کننده انواع لاستیک سواری،

لوگو میشلن

بریجستون

شرکت بریجستون یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان تایر است. در سال 1931 میلادی توسط شوجیرو ایشی باشی (Shojiro Ishibashi) تاسیس شد. برند بریجستون ساخت کشور ژاپن است. این شرکت بزرگترین تولید کننده لاستیک در جهان بوده که در سال 1931 میلادی توسط  این شرکت با بیش از 180 کارخانه در 24 کشور جهان و بیش از 140.000 نفر کارمند چندین سال است که رقبای خود را پشت سر گذشته و یکی از بهترین تولیدکنندگان تایر جهان به حساب می آید. این شرکت انواع تایر از دوچرخه و اسکوتر تا دامپ تراک (کامیون های غول پیکر مخصوص معادل) و هواپیما را در لیست محصولات خود داشته و علاوه بر آن، فعالیتی مستمر در مسابقات اتومبیل رانی دارد.

شرکت دنا ایران نیز که در سال 1355 خورشیدی آغاز کرد، از تکنولوژی این شرکت در محصولات سال های دور خود (که علیرغم پیشرفت تکنولوژی هنوز هم با همان ساختار تولید می شود) استفاده می کند. این شرکت چندین برند دیگر را نیز زیر پوشش خود داشته که از مشهورترین آنها می توان به برند فایر استون (Firestone – بخش تولید بریجستون در ایالات متحده که خود نیز یکی دیگر از بهترین شرکت های تولید تایر جهان به حساب می آید)، Bandag (بخش تایرهای با قابلیت روکش دوباره) و CFNA (شرکت خدمات بانکی و کارت های اعتباری برای خرید قطعات مربوط به اتومبیل) اشاره نمود.

بریجستون لوگو

دانلوپ

شرکت دانلوپ یا دنلپ به‌عنوان با ارزش‌ترین تایرساز قدیمی است. دانلوپ توسط جان بوید دنلوپ اسکاتلندی در شهر بیرمنگام (Birmingham) کشور انگلستان تاسیس شد. این برند جایگاه چهارم را در اختیار دارد و ارزش آن از ۲میلیارد و ۱۲۶ میلیون دلار به یک میلیارد و ۸۳۷ میلیون دلار رسیده. دانلوپ یکی از زیرمجموعه‌های شرکت گودیر بوده است. تایرهای تولیدی تحت برند دنلوپ نیز از نمونه های گران‌قیمت است اما هنوز هم کسانی هستند که با تکیه بر قدمت و بدون توجه به قیمت، آن را به عنوان بهترین لاستیک خارجی برای خودروهای باری و سنگین قلمداد می کنند.

لوگو دانلوپ

هانکوک

یکی از بزرگترین شرکت های تایر جهان، شرکت هانکوک با نام کامل Hankook Tire & Technology بوده که در سال 1941 در شهر سئول کشور کره جنوبی تاسیس شد. در حال حاضر هفتمین تولیدکننده بزرگ تایر جهان بوده شرکت هانکوک است. محصولات هانکوک را با توجه به قیمت و عملکرد مناسب می توان به عنوان بهترین لاستیک خارجی موجود در بازار برای خودروهای ساخت داخل و ارزان‌قیمت قلمداد نمود. از نکات قوت این تایر علاوه بر قیمت مناسب می توان به مواردی مانند عمر بسیار زیاد و عرضه تایرهایی با عملکرد بالا برای خودروهای اسپرت در هر سایز رینگ اشاره نمود.

لوگو هانکوک

یوکوهاما

شرکت یوکوهاما متعلق به کشور ژاپن است. همچنین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تایر این کشور است که در سال 1917 میلادی و با همکاری شرکت بی. اف. گودریچ (B. F. Goodrich) ایالات متحده آمریکا تاسیس شده است. این شرکت از مدرن ترین تکنولوژی های روز جهان در محصولات خود در رده بزرگ ترین و بهترین تولیدکنندگان تایر جهان قرار می گیرند بهر می‌گیرد. یوکوهاما با تکیه بر کیفیت، وارد بازار ایالات متحده نیز شده و در 2 کارخانه در ایالات ها ویرجینیا (Virginia) و می سی سی پی (Mississippi) به تولید انواع تایر با کیفت بالا می پردازد.

لوگو یوکوهاما

کانتیننتال

کشور آلمان یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است و اغلب بهترین برند محصولات مختلف در این کشور تولید می‌شود. در صنعت تایر نیز استسناء وجو ندارد و شرکت کنتینتال نیز به عنوان یکی از بزرگترین و مشهورترین و بهترین تایرهای جهان شناخته می شود. شرکت کانتیننتال در سال 1871 میلادی تاسیس شد. در حال حاضر علاوه بر تولید انواع تایرهای سنگین، سبک، کشاورزی، تجاری و صنعتی، در زمینه ساخت تجهیزات مربوط به ایمنی خودروها مانند ترمز و سیستم پایداری هم فعالیت دارد. با توجه به تکنولوژی ها استفاده شده و کیفیت ساخت مثال زدنی، تایرهای ساخت این شرکت در رده بهترین های جهان بوده و خودروهایی مانند مرسدس بنز، ب ام و و آئودی به صورت استاندارد از آن استفاده می کنند. یکی از ویژگی‌های قابل توجه تایرهای برند کانتیننتال ضمانت‌نامه آن است که تا مسافت 90.000 کیلومتری تایر ضمانت‌نامه دارد. شعار این شرکت آینده در حرکت، است

لوگو کانتیننتال

گودیر

شرکت گودیر در سال 1898 میلادی تاسیس شد. این شرکت توسط فرانک سیبرلینگ (Frank Sieberling) پایه‌گذاری شد. این شرکت در ابتدا لاستیک برای دوچرخه، گاری و درشکه تولید می‌کرد اما با پیشرفت صنعت اتومبیل در جهان، این شرکت فعالیت خود را گسترش داد و انواع تایر از اتومبیل سواری تا هواپیما و ماشین الات فوق سنگین کشاوری را به لیست محصولات خود اضافه کرد. پس از مدتی این شرکت با هنری فورد (Henry Ford – بزرگترین کارآفرین تاریخ) و تامین تایر برای خودروی افسانه ای فورد مدل تی (Ford Model T) در سال 1908 میلادی همکاری کرد.

گودیر در حال حاضر تنها تامین کننده تایرهای مسابقات نسکار (NASCAR) بوده و بیش از 64.000 نفر کارمند و قرار گرفتن در جمع 200 شرکت برتر ایالت متحده یکی از بزرگترین و بهترین تولید کنندگان تایر جهان به حساب می آید. گودیر یکی از تایرهای گران‌قیمت موجود در بازار ایران بوده و به همین دلیل به عقیده بسیاری بهترین لاستیک خارجی برای اتومبیل های با قیمت نسبتا بالا به حساب می آید.

لوگو گودیر

پیرلی

شرکت پیرلی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تایر جهان بوده که در سال 1872 توسط جیووانی باتیستا پیرلی در شهر میلان تاسیس شد. پیرلی در کشورهای مختلفی مانند مصر، رومانی، چین، مکزیک، ایالات متحده آمریکا، انگلستان، ترکیه، چین، اندونزی، برزیل و آرژانتین کارخانه تولید تایر داشته است. محصولات پیرلی به 200 کشور جهان عرضه می‌شود. این شرکت در حال حاضر اسپانسر و تامین کننده اصلی رقابت های F1 جهان از جمله مسابقات فرمول 1 سال 2019 بوده و حضوری فعال در عرصه تایرهای باری و لاستیک های مناسب خودروهای اسپرت با عملکرد بسیار بالا دارد.

لوگو پیرلی

1 دیدگاه در “معرفی 8 برند تایر (برترین‌های سال 2021)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *