به لاستیک‌هایی که یک وسیله نقلیه در ابتدا از کارخانه به آن‌ها مجهز شده است، لاستیک فابریک یا لاستیک OE می‌گویند. درجهت انتخاب تایرهای فابریک، خودروسازان با تولیدکنندگان تایر همکاری می‌کنند تا لاستیک‌هایی را انتخاب یا توسعه دهند که مکمل ویژگی‌ها و اهداف وسیله نقلیه باشد. برای مثال در یک خودرو SUV از لاستیکی استفاده می‌کنند که عملکرد خوبی در زمین‌های خشک و مرطوب و همچنین زمین‌های آفرود دارد. برای انتخاب لاستیک SUV، شاخص وزن از اهمیت بیشتری نسبت به شاخص سرعت برخوردار است. در ادامه به بررسی کامل لاستیک فابریک، تفاوت آن با لاستیک جایگزین و همچنین نکات مهمی که در هنگام خرید لاستیک بایستی به آن‌ها توجه کنید، می‌پردازیم.

لاستیک فابریک

لاستیک فابریک به طور کاملا سفارشی برای خودروها ساخته می‌شود که باعث بهبود عملکرد خودرو خواهد شد. لاستیک‌ها تنها نقطه تماس خودرو با جاده هستند که هدف آن‌ها ایجاد آرامش، ایمنی و علکرد بهینه می‌باشد. لاستیک‌های تولید شده توسط خودروسازان چندین بار تست می‌شوند تا در شرایط ایده‌آل و متناسب‌ترین حالت ممکن به دست مصرف‌کننده برسند.

 

نکات مهم در هنگام خرید لاستیک OE

انتخاب لاستیک OE یا جایگزین

لاستیک یک عضو مصرفی در ساختار خودرو شما است که پس از مدتی باید تعویض شود. زمانی که شما اقدام به خرید لاستیک می‌کنید، اولین گزینه خرید لاستیک فابریک خودرو است اما می‌توانید از برند و سایز متفاوت نیز استفاده کنید. برندهای مختلف ایرانی و خارجی کیفیت‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند که بر اساس بودجه و نیاز خود می‌توانید از بین آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید. همچنین در مقاله برترین تایرهای سال 2021 به معرفی 8 برند تایر پرداخته‌ایم که مطالعه آن می‌تواند در انتخاب برند به شما کمک کند. ممکن است لاستیک‌های غیرفابریک عملکرد بهتری داشته باشد و بر اساس نوع نیاز شما پاسخگوی بهتری باشد. در نتیجه الزاما لاستیک فابریک بهترین نوع لاستیک برای شما نمی‌باشد.

نکات مهم خرید هرکدام از این نوع لاستیک‌ها

همیشه در هنگام خرید لاستیک مواردی همچون قیمت لاستیک، هندلینگ اسپرت، عملکرد مناسب و غیره ذهن خریدار را درگیر می‌کند. در صورتی که از لاستیک فابریک خودرو خود راضی هستید می‌توانید در هنگام تعویض مجددا آن را خریداری کنید. چنانچه شرایط آب و هوایی، نحوه رانندگی و موارد دیگر در عملکرد لاستیک فابریک اختلال ایجاد کرده است با توجه به نیاز خود لاستیک شایسته‌تری را خریداری کنید. در ادامه به بررسی نکات مهم در هنگام خرید لاستیک های OE و جایگزین پرداخته شده است.

  • نکات مهم در هنگام خرید لاستیک OE

در صورتی که قصد خرید لاستیک‌های OE را دارید دانستن چند نکته در هنگام خرید به شما کمک خواهد کرد. اولین نکته و مهم‌ترین آن‌ها توجه به تاریخ تولید لاستیک است و خوب است بدانیم لاستیک خودرو چند سال عمر می‌کند؟ معمولا لاستیک‌ها تا 6 سال پس از تولید قابل استفاده هستند. نکته بعدی که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد سرعت مجاز لاستیک است. سرعت مجاز به معنای حداکثر سرعتی است که یک لاستیک در 10 دقیقه می‌تواند تحمل کند. سرعت مجاز به وسیله حروف لاتین بر روی دیواره تایر مشخص شده است. مورد بعدی میزان چسبندگی لاستیک است که برای شرایط آب و هوایی متفاوت از لاستیک‌هایی با چسبندگی‌های متفاوت استفاده می‌کنند. مواردی همچون نوع برند لاستیک، سایز لاستیک و شاخص بار نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد.

 

لاستیک-فابریک-یا-OE

 

  • نکات مهم در هنگام خرید لاستیک جایگزین

 در صورتی که به دلایل مختلف تمایلی به استفاده از لاستیک فابریک ندارید می‌توانید از لاستیک جایگزین استفاده نمایید. در هنگام خرید لاستیک جایگزین نیز باید تمامی موارد بالا را در نظر گرفته و سپس اقدام به خرید نمایید. شرایط آب و هوا، نحوه رانندگی و بسیاری دلایل دیگر وجود دارد که در انتخاب شما دخیل هستند پس با توجه به شرایط خود بهترین تصمیم را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *