خودرو لندکروز، دومین شاسی بلند شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا می‌باشد. لندکروز توانایی آفرود نیز دارد و همین موضوع آن را منحصر به فرد کرده است. اولین نسل لندکروز در سال 1951 تولید شد که ظاهری شبیه به جیپ داشت. لندکروز در سبک‌های بدنه کانورتیبل، هارد تاپ، استیشن واگن و شاسی کابین تولید شده که تا به امروز  قابلیت اطمینان و طول عمر این خودرو مخصوصا در استرالیا باعث محبوبیت زیادی شده است.هر خودرو با توجه به نیازها و استاندارهایش به لاستیکی منحصر به فرد احتیاج دارد. خودرو لندکروز نیز لاستیک‌های مخصوص به خود را دارد که در سایزهای متفاوت تولید می‌شود. در ادامه راهنمای خرید لاستیک تویوتا لندکروز را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

راهنمای خرید لاستیک تویوتا لندکروز

سایز رینگ، فاق و پهنا تعیین‌کننده سایز لاستیک خودرو می‌باشند. سایز فابریک لاستیک برای تویوتا لندکروز ۲۸۵/۶۰R۱۸ است که مناسب برای تیپ های GXR ، VXR و FJ۲۵ می باشد. تویوتا لندکروز در تیپ RJ۷۷ نیازمند لاستیک‌هایی با سایزهای ۲۲۵/۷۵R۱۵ و ۳۱X۱۰.۵R۱۵ است. همچنین  شما می‌توانید سایز لاستیک ۲۸۵/۶۵R۱۸ را نیز جایگزین آن کنید. انتخاب سایز مناسب لاستیک به بهبود عملکرد خودرو کمک می‌کند و مصرف بنزین نیز کاهش پیدا می‌کند.

مزایا و معایب استفاده از لاستیک پهن

برای خودرو تویوتا لندکروز نیز می‌توان از لاستیک‌های پهن استفاده کرد، اما همانطور که میدانید استفاده از این نوع تایر مزایا و معایبی به همراه دارد. یکی از مزیت‌های استفاده از لاستیک پهن، تقویت قدرت ترمز گیری خودرو است. مزیت دیگر آن، افزایش قدرت کنترل و فرمان‌پذیری خودرو می‌باشد. لاستیک پهن به حفظ ثبات خودرو نیز کمک می‌کند. در کنار تمام مزیت‌‌ها معایبی نیز به همراه دارد. برای مثال قیمت آن‌ها نسبت به لاستیک فابریک این خودرو بیشتر است. یکی دیگر از معایب لاستیک پهن کاهش میزان شتاب خودرو است. همچنین مصرف سوخت را افزایش می‌دهد. از معایب آن میتوان به آسیب رساندن به سیستم تعلیق و جلوبندی اشاره کرد که این مورد باعث می‌شود جلوبندی خودرو زودتر مستهلک شود.

تاریخ ساخت لاستیک

اولین قدم برای اطمینان از سلامت لاستیک خودرو بررسی آج تایر است اما تنها به این موضوع نمی‌توان اکتفا کرد. بسیاری از تایرها در انبارها بلااستفاده مانده‌اند و همانطور که می‌دانید تغییری در عمق آج آن‌ها دیده نمی‌شود اما در این شرایط سن تایر است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بسیاری از خودروسازان معتقدند که لاستیک خودرو بایستی پس از 6 سال تعویض شود. اما انجمن تولیدکنندگان لاستیک بر این باور هستند که طول عمر مشخصی برای تایر وجود ندارد و عوامل خارجی همچون حرارت، نحوه انبارداری، شرایط استفاده و غیره حائز اهمیت است. البته پس از سه یا چهار سال اول به صورت دوره‌ای باید وضعیت تایرها بررسی شود تا از میزان بهره‌وری لاستیک مطلع شوید.

تاریخ ساخت تایر یک عدد چهار رقمی است که روی دیواره تایر حک شده است. دو عدد اول آن هفته ساخت تایر است و دو عدد بعدی سال ساخت تایر را نمایش می‌دهند. به طور مثال عدد 1809 نشان می‌دهد که این تایر در هفته هجدهم سال 2009 ساخته شده است.

تاریخ ساخت لاستیک

قیمت لاستیک تویوتا لندکروز

در این بخش عوامل موثر در قیمت لاستیک خودرو را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. مهم‌ترین نکته در هنگام خرید لاستیک تویوتا لندکروز، انتخاب برند ایرانی و یا خارجی است. لاستیک‌های خارجی قیمت بالاتری نسبت به تایرهای ایرانی دارند و مستقیما از کیفیت بالاتری نیز برخوردار هستند. نکته بعدی طول عمر تایرها است، تایرهای باکیفیت از طول عمر بیشتری برخوردار هستند. مواردی همچون اندازه لاستیک، آج لاستیک، هزینه واردات، صدای تایر، کیفیت تایر و غیره در تعیین قیمت نهایی فروشنده تاثیرگذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *