خودرو گل یکی از محبوب‌ترین محصولات شرکت فولکس واگن برزیل است، که تولید آن در سال 1980 آغاز شد. نسل دوم این خودرو در سال 1994 به بازار عرضه شد. همچنین در سال‌های 1987 تا 1995، چندین گونه مختلف دیگر از این خودرو تولید شد. گل در نسخه‌هایی همچون سدان‌های چهار در، هاچ‌بک‌های سه و پنج در، کوپه‌های دو در و استیشن‌ واگن‌های سه و پنج در تولید شده است. این خودرو در ایران از سال 1384 تا 1389 توسط شرکت کرمان خودرو عرضه شد. اما بر خلاف کیفیت خوب فولکس گل، از فروش چشم گیری نسبت به سایر رقبا در ایران برخوردار نشد. با این وجود افراد زیادی هستند که از این خودرو استفاده می‌کنند. مهم‌ترین قطعه مصرفی این خودرو، لاستیک آن است. در ادامه تایر پارس شما را با راهنما خرید لاستیک فولکس گل آشنا می‌کند.

سایز مناسب لاستیک فولکس گل

مهم‌ترین اجزاء تشکیل دهنده خودرو، لاستیک آن است که سلامت آن، ایمنی سرنشینان را تضمین می‌کند. در هنگام خرید لاستیک، باید به سایز آن توجه کنید، زیرا نصب لاستیک مناسب باعث بهبود عملکرد خودرو می‌شود. سایز لاستیک فابریک فولکس گل 185/60/14 است که با لاستیک برخی از خودروها مشابه است. چنانچه سایز تایر با استانداردهای خودرو همخوانی نداشته باشد، عملکرد خودرو کاهش می‌یابد، مصرف سوخت افزایش پیدا می‌کند و ممکن است ایمنی خودرو دچار اختلال شود. سایز نامناسب لاستیک سرعت سایش آج تایر را نیز افزایش می‌دهد.

 

راهنمای-خرید-لاستیک-فولکس-گل

 

قیمت لاستیک فولکس گل

بهتر است در هنگام خرید لاستیک، پیش از آنکه به قیمت توجه کنید سراغ موارد دیگری همچون سایز لاستیک، عملکرد و برند تایر بروید. در صورتی که قیمت لاستیک برای شما مهم است، می‌توانید از لاستیک بارز برای خودرو فولکس گل خود استفاده کنید. لاستیک بارز را می‌توانید به قیمت دولتی و نرخ مصوب خریداری کنید. در بین کارخانه‌های لاستیک سازی ایران، لاستیک بارز یکی از پرفروش‌ترین برندها است. در بین برندهای خارجی نیز لاستیک تراینگل که یک لاستیک چینی است، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

استفاده از تایر پهن در چه آب و هوایی توصیه می‌شود؟

استفاده از لاستیک پهن در مناطق مرطوب توصیه نمی‌شود زیرا آب در میان آج‌ها نفوذ می‌کند و باعث کاهش چسبندگی تایر می‌شود. این امر سبب لغزش تایرها خواهد شد. با این حال در مناطق خشک پهنای تایر باعث چسبندگی بیشتر می‌شود زیرا اصطکاک لاستیک با سطح افزایش می‌یابد و در نتیجه فرمان‌پذیری خودرو بهتر عمل می‌کند.

نتیجه‌گیری

عوامل متعددی وجود دارد که بر روی کیفیت لاستیک تاثیرگذار است از جمله آن‌ها می‌توان به قیمت لاستیک، سایز آن، برند تولیدکننده لاستیک و همچنین عملکرد تایر هنگام رانندگی اشاره کرد. برای خرید لاستیک مناسب هیوندای سانتافه می‌توانید به سایت تایر پارس مراجعه نمایید و تایر خود را درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *