همانطور که می‌دانید لاستیک یکی از اجزاء مهم و ضروری برای داشتن یک رانندگی ایمن و راحت می‌باشد. تاریخچه ورود لاستیک به ایران پیشینه‌ای 60 ساله دارد در طول این مدت شرکت‌های مختلفی پا در این عرصه نهادند که بسیاری از برندهای معتبر همچنان پابرجا و استوار در بازار فروش لاستیک نامشان به گوش میرسد. همواره بین کارخانه‌های لاستیک‌سازی ایرانی رقابت تنگاتنگی برای تولید لاستیک باکیفیت وجود داشته است. در ادامه به بررسی کارخانه های لاستیک سازی ایران می‌پردازیم.

معرفی کارخانه های لاستیک سازی ایران

  • کیان تایر (لاستیک البرز)

شرکت کیان تایر در سال 1337 با سرمایه‌گذاری شرکت B.F GOODRICH فعالیت خود را در زمینه تولید تایر آغاز کرد. در سال 1357 نام کیان تایر به شرکت البرز تغییر یافت. این کارخانه یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لاستیک در ایران است که از گذشته تا کنون تلاش بر بهبود کیفیت محصولات خود داشته است. هم اکنون تولیدکننده انواع لاستیک سواری، باری، کشاورزی و صنعتی می‌باشد.

 

کیان تایر

  • ایران تایر

شرکت ایران تایر از سال 1344 با نام جنرال تایر و رابر ایران فعالیت خود را آغاز کرد و به تولید سایزهای مختلف لاستیک بایاس و رادیال پرداخت. این برند اکنون تولیدکننده انواع لاستیک سواری، لاستیک کشاورزی، لاستیک باری، انواع تیوب و غیره می‌باشد.

 

ایران تایر

 

  • لاستیک ایران یاسا

شرکت لاستیک ایران یاسا در سال 1347 فعالیت خود را در زمینه تولید تایر آغاز کرد. این شرکت در تولید انواع لاستیک موتور، دوچرخه، اسکوتر و همچنین لاستیک کشاورزی بی‌همتا است.

 

 

  • لاستیک دنا

کارخانه لاستیک سازی دنا فعالیت خود را در زمینه تولید تایر از سال 1353 با مشارکت شرکت بریجستون ژاپن آغاز کرده است. پس از انقلاب اسلامی در سال 1359 این شرکت نیز تحت پوشش سازمان صنایع ملی قرار گرفت. اکنون کمپانی لاستیک سازی دنا مشغول تولید انواع لاستیک سواری، باری،کشاورزی، تیوب و فلپ می‌باشد.

 

لاستیک دنا

  • لاستیک پیروزی

این شرکت در سال 1355 شمسی تاسیس شد و اکنون یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تایر ایرانی در کشور و خاورمیانه است. این برند با مشارکت بانک صنعت و معدن ایران و شرکت پیرلی ایتالیا تاسیس شد. اوایل تاسیس این شرکت ظرفیت اسمی آن 20 هزار تن در سال بود اما با گذشت زمان، در سال 1374 تولید تایرهای باری و اتوبوسی نیز به محصولات لاستیک پارس اضافه شد و باعث افزایش ظرفیت اسمی به 40 هزار تن گردید. پیروزی، نام تجاری این شرکت است و تولیدات آن شامل انواع لاستیک‌های کامیونی، اتوبوسی، وانتی و سواری می‌شود که با ساختار بایاس عرضه می‌گردد.

 

لاستیک-پیروزی

  • لاستیک بارز

شروع فعالیت گروه صنعتی بارز به سال 1363 برمیگردد که در آن زمان با نام مجتمع صنایع لاستیک کردمان شناخته می‌شد. درابتدا فعالیت این شرکت به تولید لاستیک کشاورزی محدود بود. با گذشت زمان کیفیت محصولات افزایش یافت و به تولید محصولات متنوع پرداخت. اکنون شرکت بارز در زمینه تولید لاستیک سواری، باری و غیره از مهارت بالایی برخوردار است و به صادرات و تجارت لاستیک در سطح جهانی مشغول است.

لاستیک بارز

 

  • یزد تایر

شرکت لاستیک‌سازی یزد تایر در سال 1364 اقدام به کسب مجوز و تولید تایر کرده است اما در سال 1376 به صورت رسمی افتتاح و شروع به کار کرده است. اطلاعات فنی طراحی و تکنولوژی شرکت یزدتایر از آی آر سی ژاپن خریداری شده است. در سال 1368 این شرکت شروع به تولید تایرهای رادیال کرد که یکی از موفقیت‌های مهم یزدتایر در آن زمان به شمار می‌آید. همچنین در سال 1392 با همکاری کمپانی وردشتاین هلند موفق به تولید تایرهای سری 7 شد. در واقع این تایرها برای سرعت‌های بالای 240 کیلومتر در ساعت ساخته شده‌اند که تا قبل از سال 1392 خریداران آن از نمونه‌های وارداتی استفاده می‌کردند.

 

یزدتایر

  • کویرتایر

شرکت کویرتایر در اواخر سال 1366 تاسیس شد. این شرکت بدون سرمایه‌گذار خارجی و با با سرمایه اولیه اندک پا در عرصه تولید تایر نهاد. اکنون یکی از بزرگ‌تریت واحدهای صنعتی استان خراسان جنوبی می‌باشد و بیش از 22 درصد تایر مصرفی کشور، توسط این شرکت تولید می‌شود. در واقع این برند ایرانی در زمینه تولید لاستیک سواری و SUV فعالیت می‌کند.

 

کویرتایر

 

  • گلدستون

مجتمع صنعتی آرتاویل تایر در سال 1376 با نام تجاری گلدستون در شش کیلومتری شهر اردبیل فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت قادر به تولید بیش از 30 سایز لاستیک سواری، کامیونی و کشاورزی است. از مشارکت‌های موفقیت آمیز این برند میتوان به همکاری با ایران‌خودرو و سایپا اشاره کرد. وجود استانداردهای بالا و همچنین کیفیت خوب و تولید بی نقص این تایرها موجب شده است تا صادرات این محصول به سایر کشورها امکان‌پذیر شود. هدف این برند تولید تایرهایی با وزن پایین و عملکرد عالی می‌باشد.

 

لاستیک-گلدستون

 

 

 

4 دیدگاه در “کارخانه های لاستیک سازی ایران ، لیست کامل + معرفی

  1. مرتضی کردکوی گفت:

    با این همه کارخانه و تولید لاستی‌ در ایران ،باز هم باید با قیمت های سرسام آور لاستیک تهیه کرد.

  2. بهزاد اجاقی گفت:

    سلام بنده خریدار همه نوع ضایعات از کارخانه ها و مجتمع ها و همکاری برای تخلیه زباله به همراه ضایعات درخدمت هستم 09395488812 اجاقی

  3. عرفان‌ گفت:

    آیا‌ هر‌ کدوم‌ کارخونه‌ مختص‌ به‌ آب‌ و‌ هوای‌ و‌ اکوتیپ‌ خاص‌ اب‌ و‌ هوایی‌ و‌ میزان‌ سختی‌ و‌ سستی‌ خاک‌ منطقه‌ در‌ کشور‌ تایر‌ تولید‌ میکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *