نتیجه مشارکت دو مجموعه کابل‌سازی یوکوهاما و شرکت بی.اف.گودریچ در سال 1917 میلادی، تاسیس شرکت لاستیک‌سازی یوکوهاما در ژاپن بود. شرکت یوکوهاما بنیان‌گذار لاستیک‌سازی در کشور ژاپن می‌باشد که از ابتدا همواره سعی در بهبود کیفیت محصولات خود داشته است. دفتر مرکزی شرکت یوکوهاما در شهر توکیو قرار دارد. این شرکت در سال 1934 به طور رسمی وارد بازار جهانی فروش شد و اکنون سهم بزرگی از فروش تایر درجهان متعلق به این برند می‌باشد که شامل لاستیک‌ سواری، تایر کامیون‌ها، لاستیک دستگاه‌های صنعتی وغیره می‌شود. در ادامه بیشتر با محصولات و تاریخچه این برند محبوب آشنا خواهیم شد.

لاستیک‌های یوکوهاما

شرکت یوکوهاما موفق به کسب گواهینامه ISO9001 شده است که به معنا تضمین کیفیت، طراحی، توسعه می‌باشد. در چند سال اخیر نام یوکوهاما در لیست 10 برند برتر لاستیک در جهان قرار دارد که دلیل آن تولید تایرهای باکیفیت با عملکردی عالی میباشد. شرکت یوکوهاما با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و به کارگیری دانش مهندسان و همچنین پیشرفت در زمینه فناوری قادر به تولید تایرهایی با کیفیت و ایمن شده است. بخش عمده لاستیک‌های این شرکت رادیال می‌باشد که آیتم‌هایی مانند سایز تایر، میزان تحمل سرعت، طرح آج لاستیک، میزان تحمل وزن در آن‌ها متفاوت است. بسیاری از کارخانه‌های ماشین‌سازی از لاستیک‌های یوکوهاما به عنوان تایر فابریک استفاده می‌کنند. همچنین تعدادی از برندهای معروف خودروسازی مانند آئودی، هوندا، مرسدس بنز، لکسوس، نیسان و پورشه از مشتریان همیشگی یوکوهاما هستند.

تاریخچه-یوکوهاما

دستاوردهای شرکت یوکوهاما

اهداف شرکت یوکوهاما در مواردی از جمله حفظ محیط زیست، کاهش گرمایش زمین، صرفه جویی در منابع، بازیافت لاستیک فرسوده و ایمنی و راحتی تایرها خلاصه می‌شود. همچنین این شرکت در راستای حفظ محیط زیست اقداماتی همچون کاشت 1.3 میلیون درخت در مکان‌های مختلف و 50درصد کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال 2050 انجام داده است.

یوکوهاما در مسابقات

یوکوهاما به لطف تجربه عالی و با استفاده از نوآوری های پیشرفته موفق به توسعه تایرهای رقابتی با عملکرد عالی شده است. شرایط سخت مسابقه در موتوراسپرت ها به عملکرد سریع، دوام فوق العاده بالا و نوآوری مداوم نیاز دارد. مهندسان یوکوهاما به طور مداوم بر روی توسعه روش های جدید برای ارائه بهترین سواری کار می کنند. لاستیک های رقابتی در سری مسابقات اتومبیلرانی پورشه در ایالات متحده و کانادا مورد آزمایش قرار می گیرند. یوکوهاما حامی Sonoma Raceway در Sonoma Wine Country و همچنین Road Atlanta، یکی از بهترین دوره های جاده ای در جهان است. یوکوهاما پس از کسب موفقیت‌های متعدد در زمینه مسابقات، وظیفه اسپانسری تیم های بزرگی از جمله تیم چلسی را برعهده گرفت.

 

تاریخچه-یوکوهاما

 

مزایا لاستیک یوکوهاما

  • طول عمر بالا
  • مقاومت در برابر سایش
  • عملکرد عالی
  • امنیت در شرایط نامساعد و حفظ تعادل در جاده‌های لغزنده
  • فرمان‌پذیری بالا
  • چنگ‌زنی قوی
  • دوستدار محیط زیست و حرکت به سمت کاهش آلودگی
  • کاهش مصرف سوخت
  • کیفیت بالا در ساخت لاستیک‌های راهسازی صنعتی، سواری و غیره

مطلب نهایی

شرکت یوکوهاما در کنار حفظ کیفیت، محصولات متنوعی نیز تولید می‌کند که قیمت آن‌ها بر اساس طرح گل، سایز و کارایی متفاوت است. این شرکت بهترین تامین کننده در صنعت تایر است که بزرگ‌ترین هدف آن تولید تایر باکیفیت و همچنین حفظ محیط زیست می‌باشد اما به دلیل وجود تحریم‌ها، ممنوعیت‌های موجود در رابطه با واردات در راستای حمایت از تولید ملی، واردکننده معتبر و نمایندگی رسمی برای این برند در ایران وجود ندارد. تایرهای یوکوهاما موجود در ایران عمدتا به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شود.

1 دیدگاه در “شرکت یوکوهاما – تاریخچه کامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *